سامانه بازار گاه نهاده های کشاورزی، دستاورد دانش و فناوری بومی شده

خدارحمی در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد:

سامانه بازار گاه نهاده های کشاورزی، دستاورد دانش و فناوری بومی شده

نقدینه - روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی  در نشست خبری با اصحاب رسانه ،سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی را دستاورد دانش و فناوری بومی شده در کشور دانست که با موفقیت در حال فعالیت و حرکت رو به جلو است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، خدارحمی در این نشست اظهار داشت: سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی به همت مجموعه ای متشکل از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و سایر دستگاه‌ های ذیربط ایجاد شد و پیوند دهنده ی واردکننده، واسطه‌های تامین و توزیع نهاده، دامداری ها، مرغداری ها و سیاست‌گذاران است و امکان رصد و پایش این فعل و انفعالات را ایجاد کرده و هیچ خللی در آن نیست و کسی نمی‌تواند نهاده ها را به مصرف واقعی نرسانده و در بازار آزاد بفروشد.

وی افزود: ممکن است برخی روزها به دلیل کمبود عرضه یا تنظیمات سیستم ، اشکالاتی برای برخی افراد ایجاد شود مثلاً تغییر در حجم عملیات یا مشکلات طراحی اولیه که همه به سمت بهتر شدن پیش می روند .

خدارحمی خاطرنشان کرد: این سامانه یک سامانه پیشرفته متصل به تجارت الکترونیک و متصل به سامانه بانک است و در ساختمان بانک کشاورزی تعداد زیادی از کارشناسان متخصص در حال کار کردن برای گزارش گیری ، پایش ، به روز رسانی و رفع ایرادات آن هستند.

وی اعلام کرد:  ما در قالب این سامانه در حال تعریف 500 میلیارد تومان خط اعتباری هستیم که نقدینگی هم تامین و جبران برخی مشکلات موجود بشود و در صورت لزوم مشکلی برای افزایش آن نداریم .

خدارحمی درباره نقش حمایتی بانک کشاورزی در خرید محصولات کشاورزان اظهار داشت:  یکی از عملکردهای ما کمک به خرید تضمینی محصولات کشاورزی است. خرید تضمینی گندم از کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی و واریز وجوه از طریق سامانه جامع الکترونیکی بانک کشاورزی انجام می شود. همچنین بخشی از تامین اعتبار این  خرید را نیز انجام می دهیم مثلا امسال ۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم که باعث شد وجوه گندم به موقع به کشاورزان پرداخت شود. همچنین در زمینه خرید زعفران، مازاد گوجه، رب گوجه و محصولات استراتژیک نیز به دولت کمک می کنیم..

 

https://naghdineh.ir/page/65191/
لینک مطلب :
چاپ print version