حقوق زیر ۴ میلیون تومان معاف از مالیات می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

حقوق زیر ۴ میلیون تومان معاف از مالیات می‌شود

نقدینه - گروه استان‌ها- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دریافتی‌های زیر ۴ میلیون تومان در صورت تصویب در صحن علنی مجلس از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، مهرداد گودرزوند  در رشت اظهار داشت: درصد کسر مالیات از حقوق‌ها پلکانی بوده و برای دریافتی‌های تا 4 میلیون تومان و به عبارتی در سال 48 میلیون تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بحث کشاورزی در تبصره‌های مختلف لایحه بودجه 1400 مورد بررسی قرار گرفته و برای این حوزه تسهیلات بانکی و یارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از خدمات حمایتی توسط وزارت کشاورزی انجام می‌شود البته این خدمات غالباً نقدی نبوده و در مباحث کارشناسی برای بهبود کشاورزی است.

گودرزوند تصریح کرد: لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات مربوط به کشاورزی و درآمدزایی آن به شیوه کشاورزی کنونی که اکثراً سنتی است مربوط می‌شود و در این حوزه نیاز به بازنگری و آموزش در عرصه کشاورزی داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس عنوان داشت: هر چقدر میزان تسهیلات بالا باشد اما این بازنگری و بهبود در صنعت کشاورزی ایجاد نشود باز هم بهبودی در این عرصه صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: در استخدام و جذب ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده و تأمین مسکن و تأمین 5 هزار دستگاه خودرو برای ایثارگران از جمله مصوبات جدید کمیسیون تلفیق در خصوص بحث ایثارگران بوده است.

گودرزوند با اشاره به این که بودجه شهرداری‌ها به بودجه کشور متصل نبوده و یک نهاد خودگردان هستند ابراز داشت: شهرداری‌ها باید متناسب با درآمد خود جذب نیرو و عمران و آبادی داشته باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر شهرداری که نتواند متناسب با درآمد خود هزینه داشته باشد قطعاً در هزینه‌های خود به مشکل بر می‌خورد.

وی افزود: شهرداری شهر لوشان مانند برخی از شهرداری‌های دیگر یکی از شهرداری‌هایی است که نتواسته در مسیر مذکور حرکت کرده و اکنون با انباشتی از بدهکاری و ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران مواجه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه بنده چندین مکاتبه با معاون عمرانی وزارت کشور داشته و پرداخت تسهیلات به شهرداری‌ها از جمله شهرداری لوشان را مورد پیگیری قرار دادم.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اخیرا یک دستگاه کامیون نیمه سنگین برای حمل زباله به شهرداری لوشان تخصیص یافت.

وی گفت: در مورد سهمیه قیر برای آسفالت برای شهرداری‌ها سهمیه‌ای از محل مصوبات مجلس در نظر گرفته شده که شهرداری لوشان و سایر شهرداری‌های شهرستان و استان می‌توانند در صورت نیاز از معاونت امور عمرانی استانداری پیگیر دریافت سهمیه برای آسفالت باشند.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون پیش‌بینی 28 کیلومتر از جاده روستایی از محل مذکور و بودجه استانی برای روکش آسفالت و مسیر توتکابن به سندس در نظر گرفته شده است.

گودرزوند اظهار داشت: همچنین در بحث پرداخت حقوق کارگران شهرداری لوشان نیز بنا بر این شد که خدمات حمایتی به این حوزه ارائه شود تا بخشی از مشکلات این شهرداری کاهش یابد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: خوشبختانه در پی بازدید‌های متعددی که مرادی مدیرکل راهداری گیلان از بخش‌های مختلف این حوزه داشتند هماهنگی‌هایی موثری در این حوزه در رودبار صورت گرفت.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در بحث تأمین ماشین‌آلات که جزو تجهیزات کشوری است در حال پیگیری هستیم تا برای استان گیلان و شهرستان رودبار این تجهیزات را تأمین کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: لازم به ذکر است که از سوی وزارت راه و شهرسازی مبلغ 10 میلیارد تومان خارج از بودجه به راه‌های شهرستان رودبار تخصیص یافته است.

وی گفت: قطعاً مردم شهرستان رودبار شایستگی اقداماتی بیش‌از این خدمات را دارند اما مشکلات موجود در شهرستان فراتر از خدمات صورت گرفته بوده و با این وجود برای کاهش مشکلات رودبار به اقتضای وضعیت اقصادی کشور تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: در جهت رفع مشکل آفات زیتون شهرستان رودبار 2 تیم از وزارت کشاورزی به شهرستان فرستاده شد که مشاور وزیر کشاورزی نیز در آن حضور داشته و جلساتی در این مورد برگزار شده است.

وی گفت: جلساتی با حضور بهره‌وران و کشاورزان از بخش‌های مختلف رودبار و جمعی از مسئولان استانی در حوزه کشاورزی برای بررسی مشکلات برگزار شد تا مشکلات این عرصه مشخص و برای صدور دستورات لازم به استحضار وزیر کشاورزی رسانده شود.

گودرزوند افزود: متعاقباً جلسه‌ای در فرمانداری رودبار با حضور یکی از مسئولان حوزه زیتون در کشور برگزار شد؛ در جلسات برگزار شده درخواست ما اعطای تجهیزات برای مبارزه با مگس زیتون، اعطای تسهیلات و تجهیزات در بقیه حوزه‌های کشاورزی شهرستان بود.

https://naghdineh.ir/page/64958/
لینک مطلب :
چاپ print version