تکلیف ریاست سازمان بورس چه می‌شود؟

تکلیف ریاست سازمان بورس چه می‌شود؟

نقدینه - سازمان بورس و اوراق بهادار از چهارشنبه عصر با استعفای حسن قالیباف اصل در انتظار فرد جدیدی است که سکان هدایتش را بر عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  عمر ریاست حسن قالیباف اصل در سازمان بورس و اوراق بهادار فقط ۱۰ ماه بود و قالیباف روز چهارشنبه در نامهای ضمن انتقاد بر تاثیر تصمیمات سیاسی بر بازار سرمایه، استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد و امور دارایی کرد. با اینکه بعد از استعفا وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای در واکنش به استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد این‌ موضوع در جلسات آتی شورای عالی بورس و اوراق بهادار طرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، باید گفت پذیرش یا عدم پذیرش استعفا موضوعیت ندارد.

درواقع مطابق قانون بازار سرمایه، نیازی به پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و به محض اینکه استعفا نامه ثبت شود، نافذ خواهد بود و باید برای رئیس سازمان جایگزین تعیین شود. بر این اساس و بر اساس ماده ۱۱ قانون مذکور، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیأت مدیره، جانشینی برای مدت باقیمانده، ظرف پانزده روز منصوب خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، بنابراین با توجه به اینکه قالیباف روز چهارشنبه، ۳۰ دی ماه از سمت خود استعفا داد، انتظار میرود رئیس جدید تا ۱۵ بهمن ماه مشخص شود.

 

https://naghdineh.ir/page/64922/
لینک مطلب :
چاپ print version