هر فرد چقدر ارز درمانی می‌تواند دریافت کند؟

هر فرد چقدر ارز درمانی می‌تواند دریافت کند؟

نقدینه - فروش و انتقال ارز درمانی یکی دیگر از خدمات سیستم بانکی کشور به افراد است که هر بانکی می‌تواند به صورت اسکناس تا سقف ۱۰ هزار دلار ارز درمانی بدهد و برای پرداخت‌های نقدی بیش از مبلغ مذکور، کسب مجوز از بانک مرکزی الزامیست. 

به گزارش پایگاه خبری نقد، فروش ارز به متقاضیان یکی دیگر از خدمات بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور است که فروش و انتقال ارز درمانی یکی از آن‌ها است.

طبق این گزارش، فروش و انتقال ارز درمانی و هزینه اقامت برای بیماران آزاد حداکثر تا ۱۰ هزار دلار با ارائه تاییدیه و برآورد هزینه مرکز درمانی خارج از کشور و همچنین تایید و  تشخیص کتبی پزشک متخصص معالج داخلی که در آن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور و میزان ارز مورد نیاز در آن درج شده باشد، منوط به اخذ وثیقه به میزان ۳۰ درصد هم ارز ریالی پرداخت شده به نرخ مبادله‌ای بلامانع است. 

همچنین، تعیین نوع وثیقه و ضرورت پرداخت به صورت نقدی به تشخیص آن بانک است که فروش و انتقال ارز درمانی برای مبالغ بیش از ۱۰ هزار دلار، با تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و  ضرورت ادامه معالجه میزان ارز مورد نیاز جهت درمان و همچنین مدت اقامت تعیین شده باشد، به نرخ رسمی بلامانع است.


علاوه براین، ارز درمانی در صورت تصریح شورای عالی پزشکی باید به حساب موسسه درمانی واریز شود و مبلغ ارز درمانی به صورت اسکناس تا سقف ۱۰ هزار دلار توسط آن بانک بلامانع بوده که برای پرداخت‌های نقدی بیش از مبلغ مذکور،  کسب مجوز از بانک مرکزی الزامیست. 

از سوی دیگر، جهت انجام هر یک از پرداخت‌های فوق، اخذ تعهد کتبی از بیمار یا همراه وی مبنی بر ارائه اسناد و مدارک معالجه که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل معالجه رسیده باشد، حداکثر ۶ ماه پس از دریافت ارز الزامی است. 

لازم به ذکر است که فروش ارز بابت انتقال بیمار و همراه، روزانه برای هر نفر حداکثر ۱۰۰ دلار تعیین می‌شود. 

همچنین، فروش و انتقال ارز بابت هزینه درمان ماموران ثابت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و افراد تحت تکفل آنها به ارائه تقاضای دستگاه ذیربط به امضای ذیحسابی یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه مربوطه به نرخ مبادله‌ای بلامانع است. 

 

https://naghdineh.ir/page/64850/
لینک مطلب :
چاپ print version