آغاز دور جدید صعود طلای جهانی

در نظرسنجی کیتکونیوز پیش بینی شد؛

آغاز دور جدید صعود طلای جهانی

نقدینه - نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نشان داد که بازار طلا ممکن است شاهد رشد بیشتر قیمتها در کوتاه مدت تحت باشد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، با معکوس شدن قابل توجه روند قیمت طلا در چندین روز نخست دسامبر، به نظر می رسد خریداران کنترل کامل بازار را به دست گرفته اند. بازار طلا به بالاترین سطح قیمت در یک هفته گذشته رسیده و نسبت به روز دوشنبه که پایینترین رکورد چهار ماه گذشته را ثبت کرده بود، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

دارین نیوسام، رییس شرکت نیوسام آنالایز اظهار کرد: پس از این که طلا از حمایت در سطح 1767 دلار بهبود یافت، شاهد رشد چشمگیر قیمتها بودیم و روند کوتاه مدت به قیمتهای بالاتر در هفته جاری اشاره دارد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 71 درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 21 درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، 1147 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 743 نفر معادل 65 درصد به افزایش قیمت طلا و 231 نفر معادل 20 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 173 نفر معادل 15 درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته جاری نظرات نسبت به هفته پیش که اکثر تحلیلگران نظر منفی به طلا داشتند و خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایینترین حد در چند سال اخیر نزول کرده بود، تغییر قابل توجهی پیدا کرد. بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با 0.1 درصد کاهش، در 1840 دلار بسته شد اما برای کل هفته بیش از سه درصد افزایش داشت.

اکثر تحلیلگران خاطرنشان کردند که بهبود قیمت طلا از پایینترین قیمت نوامبر، نیروی مثبت تکنیکال قوی در بازار ایجاد کرده است.

مایکل مور، موسس وب سایت مور آنالیتیکس به کیتکونیوز گفت: طلا پیش از این که نیروی صعودی اخیر ضعیف شود تا سطح 1890 دلار پیشروی خواهد کرد.

طلا نه تنها از حمایت تکنیکال قوی برای قیمتهای بالاتر برخوردار است بلکه برخی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده اند که طلا از حمایت فاندامنتال قوی هم برخوردار شده است.

به گفته برخی از تحلیلگران، آمار اشتغال مایوس کننده نوامبر گواه بیشتری از ضرورت اقدام دولت و بانک مرکزی آمریکا برای عرضه محرکهای مالی بیشتر به منظور احیای اقتصاد این کشور است. اداره آمار کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد 245 هزار شغل در ماه میلادی گذشته ایجاد شده است در حالی که اقتصاددانان رشد مشاغل در نوامبر را 480 هزار شغل پیش بینی کرده بودند.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ به کیتکونیوز گفت: بانکهای مرکزی سراسر جهان به شکل هماهنگ به چاپ پول روی آورده اند و این روند به این زودی تمام نخواهد شد. قیمت طلا همچنان فضا برای صعود به 1900 دلار دارد که یک سطح مقاومتی مهم در کوتاه مدت خواهد بود. طلا برای حرکت به مرز 2000 دلار باید از مقاومت در سطح 1904 دلار عبور کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA با پیش بینی در راه بودن اقدامات محرک مالی بیشتر، نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرد. وی گفت: به نظر می رسد سیاستمداران آمریکا برای تهیه توافق بسته کمک مالی جدید و جلوگیری از تعطیلی دولت تحت فشار قرار دارند و این موضوع می تواند به طلا در روزهای آینده کمک کند.

اگرچه خوش بینی زیادی در بازار وجود دارد اما برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند طلا در سطح 1850 دلار با مقاومت شدیدی روبرو خواهد بود و بازار ممکن است برای شکسته شدن این قیمت به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

تنها کسی که در نظرسنجی هفته جاری کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد، دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد شرکت آر جی او فیوچرز بود که معتقد بود بازار فرسوده شده و ممکن است قیمت به سمت 1800 دلار عقب نشینی کند.

https://naghdineh.ir/page/62999/
لینک مطلب :
چاپ print version