حمایت ۹۳۰ میلیاردی بانک کشاورزی از طرح خرید مبتنی بر قرارداد کشت و صنعت روژین تاک در استان کرمانشاه

بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت ۹۳۰ میلیاردی بانک کشاورزی از طرح خرید مبتنی بر قرارداد کشت و صنعت روژین تاک در استان کرمانشاه

نقدینه - رب گوجه فرنگی از فرآورده های غذایی تبدیلی است که به عنوان عصاره گوجه فرنگی و در نقش یک چاشنی طعم دهنده و رنگ دهنده در بیشتر غذاها مصرف می شود. در این راستا، مجتمع عظیم کشت و صنعت روژین تاک با حمایت و مشارکت 930 میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان کرمانشاه در حال فعالیت است و با تولید سالانه 105 هزار تن انواع رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی(کچاپ)، سس مایونز، گوجه فرنگی قطعه قطعه شده و گوجه فرنگی درست پوست کنده، نقش موثری در اشتغالزایی، جهش تولید داخلی ، صیانت از امنیت غذایی و رونق صادرات دارد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، استان کرمانشاه در میانه ضلع غربی کشور با تنوع اقلیمی خاص و چهار فصل و وجود مرز مشترک با کشور عراق و بازارچه های مرزی متعدد ، در شرایط ویژه ی اقتصادی قرار دارد و کارخانجات عظیم کشت و صنعت روژین تاک که در زمینی به مساحت 24 هکتار در این استان بنا شده ، مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات صنایع غذایی با ظرفیت دریافت روزانه 4300 تن گوجه فرنگی و ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی و مواد غذایی کنسروی است.

بانک کشاورزی در راستای تحقق شعار جهش تولید و با هدف تکمیل زنجیره ی تولید و ایجاد بازار مطمئن برای تولیدات کشاورزان، برای اولین بار در کشور با مکانیسم تامین مالی ۹۳۰ میلیاردی مجتمع کشت و صنعت روژین تاک استان کرمانشاه، در قالب طرح خرید مبتنی بر قرارداد(contract farming) با مشارکت بیش از  ۳۶۰۰ کشاورز و در سطح ۶۰۰۰ هکتار از اراضی استان، زمینه اشتغال 550 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

مظفر عبداله مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت روژین تاک، با تاکید بر حمایت 930 میلیاردی بانک کشاورزی و همراهی کامل بانک در خصوص این طرح می گوید: کشاورزان طرف قرارداد نسبت به تولید گوجه فرنگی بر اساس استانداردهای مدنظر شرکت اقدام و ضمن بهره گیری از امکانات گسترده شرکت(مشاوره، آزمایشگاه، نشاء، کود، سم و ...) محصول خود را طبق قراردادهای منعقده، در موعد مقرر تحویل شرکت داده و وجوه مربوطه را از بانک کشاورزی تحویل می گیرند. با پشتیبانی بانک کشاورزی و به همت مدیر و کارشناسان متخصص، کوشا و کارآفرین شرکت، با راه اندازی این طرح ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۶۰۰ نفر بهره بردار کشاورز و بیش از ۲۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و فصلی(در مزارع کشاورزی، حمل و نقل و ...) مشغول به فعالیت هستند.

شایان ذکر است این شرکت در تولید رب گوجه فرنگی، انواع کنسروهای گوجه فرنگی، انواع سس گوجه فرنگی و مایونز، سالاد و ... دارای خطوط تولید کامل تولید قوطی و خط لاک زنی است و یکی از واحدهای فعال و صادر کننده رب و انواع فرآوردهای گوجه فرنگی، به کشورهای روسیه، افعانستان و عراق و ... است.

https://naghdineh.ir/page/62828/
لینک مطلب :
چاپ print version