تا پایان سال ماهانه ۱۰۰هزار تومان به سی‌میلیون نفر پرداخت می‌شود

روحانی:

تا پایان سال ماهانه ۱۰۰هزار تومان به سی‌میلیون نفر پرداخت می‌شود

نقدینه - رئیس‌جمهور گفت: باد تجمع تردد را کاهش دهیم، بعضی جاها ناچار به تعطیلی شدیم تا شدت تجمع و تردد کمتر شود.

  به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید انتقال ویروس را کنترل کنیم و افراد مبتلا را شناسایی کنیم و سریعتر درمان شوند.

وی افزود:‌ باد تجمع تردد را کاهش دهیم. بعضی جاها ناچار به تعطیلی سدیم تا شدت تجمع و تردد کمتر شود. ما الان باید همه اصول را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب و کارها کمتر شود. چون همه مراعات کنیم ممکنه دو هفته، 10 روز شود و ممکن است رعایت نکنیم و به نقطه مورد نظر نرسیم.

رئیس‌جمهور همچنین از الزام جدید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که فردی که وارد جامعه و اجتماع می‌شود کارت ملی یا کارت معتبری که شناسه ملی را داشته باشد، همراهش باشد تا فرد مبتلا را از ورود به محل کسب و کار یا سیستم حمل و نقل شود.

روحانی همچنین با اظهار خشنودی از افزایش تست‌ها در کشور گفت:‌ان شاءالله به سمت تست روزانه 100 هزار نفر می‌رویم.

وی درباره مصوبات امروز ستاد گفت: الزام و مورد بعدی، اقدامات حمایتی و جبرانی است؛‌ حالا که گفتیم دو هفته کسب و کار مردم تعطیل شود، در حد توان و امکان باید مردم را یاری کنیم و امروز مصوب شد که برای حدود 30 میلیون نفر ماهانه برای 4 ماه تا پایان امسال در هر ماه 100 هزار تومان به آن‌ها بلاعوض بدهیم و برای این 10 میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی مقرر شد شبیه به وامی که در اوایل سال داده شد که بازپرداخت سی‌ماهه دارد.

https://naghdineh.ir/page/62341/
لینک مطلب :
چاپ print version