شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید

نقدینه -شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳۸۳۵ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد به رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۵ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین و آخرین روز کاری هفته ( چهارشنبه هفتم آبان ماه ۹۹)، همانند روزهای گذشته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۱۹ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۱۵۷ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۶۷ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۵۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۲۹۲ واحد کاهش به رقم ۸۸۲ هزار و ۴۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۳۲۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در آخرین روز فعالیت بازار سرمایه در هفته جاری، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۵۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت و پس از آن، نمادهای معاملاتی شتران، تاپیکو، پارسان و شبندر، بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

همچنین نماد معاملاتی خودرو متعلق به ایران خودرو با ۸۹۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشت و پس از آن، نمادهای کچاد، فخوز، شپدیس، نوری و پاکشو، بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، معامله‌گران بورس  ۷ هزار و ۸۹۵ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۹ هزار و ۶۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای غزر، قثابت، ختور، رانفور، حتوکا، افق و فجر در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای کهمدا، تکشا، شبریز، شیران، شتران و وخارزم  است.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی آبادا، فولاد، خودرو، ثبهساز، شبندر، فملی  و سیتا به عنوان  پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، وبملت، ولپارس، ولغدر، کدما و ونوین با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، حکشتی، شپنا، خگستر، ثامید، کحافظ و شیران بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

امروز نیز همانند روزهای اخیر، شاهد روند کاهشی بسیاری از شاخص های صنعت بودیم. به گونه ای که شاخص صنعت زراعت با ۴۷۳۰ واحد کاهش معادل ۳.۰۸ درصد، اداره بازارهای مالی با ۵۷ واحد کاهش معادل ۳.۱۲ درصد، فنی مهندسی با ۲۲۱ واحد کاهش معادل ۳.۴۰ درصد، محصولات کاغذ با ۴۵۴۶ واحد کاهش معادل ۳.۹۳ درصد، رادیویی با ۳۲۳ واحد کاهش معادل ۱.۲۹ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۴۱ واحد کاهش معادل ۴.۴۸ درصد و فراورده نفتی با ۲۰۴۲۰۱ واحد کاهش معادل ۴.۵۶ درصد، مواجه شدند.

https://naghdineh.ir/page/61365/
لینک مطلب :
چاپ print version