پایان عمر دلار

پایان عمر دلار

نقدینه - یک اقتصاددان معتقد است: ممکن است در کوتاه‌مدت انتخابات دموکراتیک برای بازار سهام خوب باشد، اما عمر دلار به سر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  به گفته پیتر شیف، اقتصاددان از آنجا که بازارها به موازات ریاست جمهوری آمریکا شروع به رقابتی تازه می کنند، به نظر می رسد که آنها برنده شدن بایدن را به عنوان یک عامل مثبت برای بازار سهام در نظر می گیرند.

رییس جمهور شدن دونالد ترامپ به دلیل آنچه انجام می داد، برای سهام صعودی بود، اگر بایدن به خنثی کردن همه اینها و افزایش مالیات و مقررات بیشتر تهدید کرده بود، شما فکر می کنید وال استریت آن را منفی می دانست.

شیف در مورد بهترین سناریوی بانک مرکزی آمریکا برای بازارهای سهام صحبت کرد، که متعلق به حزب دموکرات است. با این نتیجه، مطمئناً افزایش مالیات شرکت ها و همچنین خط قرمز قانونی بیشتری با کنترل کامل دموکرات ها وجود دارد. شیف معتقد است که هیچ یک از اینها برای اقتصاد مفید نیست، اما دلیل اینکه بانک مرکزی آمریکا از این نتیجه راضی است اینکه احتمالاً به معنای بیشترین محرک مالی است.

وی گفت: کل رونق بازار سهام مصنوعی است. وی موافقت می کند که سناریوی گسترده دموکرات ها حداقل در کوتاه مدت ممکن است برای بورس خوب باشد، اما می گوید این بدترین نتیجه ممکن برای آمریکا و دلار است.

عمر دلار رو به پایان است و این قطعاً بدترین نتیجه برای دلار است. مارک موبیوس هشدار می دهد، در صورت رقابت در نتایج انتخابات ایالات متحده، بازارهای سهام به طرز چشمگیری سقوط خواهند کرد.

به گفته این اقتصاددان، هر کاری که موجب کُند شدن عملکرد دولت شود، مثبت است. زیرا دولت می خواهد آسیب برساند. دولت می خواهد به اقتصاد آسیب برساند.

https://naghdineh.ir/page/61037/
لینک مطلب :
چاپ print version