شورای سیاست‌گذاری خودرو تشکیل جلسه داد

با حضور وزرای صمت، تعاون و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور

شورای سیاست‌گذاری خودرو تشکیل جلسه داد

نقدینه - شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد. در این جلسه راهکارهای ساماندهی بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه به نقل ازایسنا، دوشنبه هفته‌ای که گذشت (۲۱ مهرماه)، جلسه‌ای مبنی بر بررسی راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو میان وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، جمعی از مشاوران و کارشناسان و همچنین مدیران دو شرکت خودروسازی برگزار شد که ضمن آن، علاوه بر تاکید وزیر صمت مبنی بر اتخاذ تصمیمات بر اساس اجماع نظر دولت و کارشناسان این حوزه، رییس گروه اقتصادی نیز تکیه بر توان داخلی را ضروری دانست و بر افزایش تولید خودروسازان و حذف تقاضاهای کاذب تاکید کرد.

پس از آن، طبق اعلام وزارتخانه مذکور، شب گذشته (پنجشنبه شب) جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور علیرضا رزم‌حسینی - وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد نهاوندیان - معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمد شریعتمداری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد فروزنده - مشاور رئیس جمهور برگزار شد و راهکارهای ساماندهی بازار خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رزم حسینی در این جلسه بر ضرورت هدایت نقدینگی موجود به سمت بخش‌های تولید کشور در شرایط فعلی تاکید کرد تا بدین طریق، عطش بازار خودرو به شکل موثری کنترل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری رشد ۲۳ درصدی تولیدات خودرویی کشور در شش ماهه اول امسال، اظهار کرد: در صورت همکاری همه بخش‌ها و با توجه به ظرفیت موجود، امکان مدیریت بازار وجود دارد.

این در حالی است که وی معتقد است قیمت‌های دستوری، صنعت خودرو کشور را با زیان هنگفت روبرو کرده است و در زمان حاضر با توجه به این نوع قیمت‌گذاری، شاهد سه نوع قیمت مصوب، تمام شده و قیمت بازار برای صنعت خودرو هستیم.

https://naghdineh.ir/page/60865/
لینک مطلب :
چاپ print version