نحوه تقسیم سود سهام عدالت امسال چگونه است؟

نحوه تقسیم سود سهام عدالت امسال چگونه است؟

نقدینه - سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز می شود.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  حسن قالیباف اصل در خصوص مصوبات جلسه دیروز شورایعالی بورس با اشاره به این که تا به حال 27 شرکت آماده پذیرش در بورس شده اند افزود: در این جلسه آخرین وضعیت شرکت های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی در این خصوص به شورایعالی بورس ارائه شد. بر اساس آیین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه  ثبت کنند.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: دو ماه از ابلاغ آیین نامه سپری شده و اکنون شرکت های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت کنند.

وی ادامه داد: شرکت های سرمایه پذیر هم باید سود سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده اند مطابق سایر سهامداران پرداخت کنند. به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز می شود.

به گزارش تسنیم ، قالیباف به ضرورت اصلاحات مصوبه سال 91 شورایعالی بورس در خصوص شرکت های تامین سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبات شورا در سال 91 تاسیس شرکت های سرمایه گذاری موسسین می توانستند حداکثر 35 درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند. اما امروز با اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت موسسین شرکت هایی که سهام عام تشکیل می دهند، فارغ از این که یک گروه یا چند گروه باشند، می توانند حداکثر60 درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند و مجاز هستند که 40 درصد مابقی را پذیره نویسی عمومی کنند. همچنین اگر گروه یا گروه هایی عضو هیات مدیره و سهامدار یک شرکت تامین سرمایه باشند نمی توانند در دیگر شرکت های تامین سرمایه به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته باشند.

https://naghdineh.ir/page/60830/
لینک مطلب :
چاپ print version