جای پای شاخص بورس در ارتفاع ۲ میلیون واحد محکم شد

جای پای شاخص بورس در ارتفاع ۲ میلیون واحد محکم شد

نقدینه - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴۴هزار واحدی در ارتفاع ۲‌میلیون و ۷۸هزار واحد قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنابع مس ایران و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل ایران خودرو، سایپا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 11618واحد، کل (هم‌وزن) 1509واحد، قیمت (هم‌وزن) 990واحد، آزاد شناور 44059واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 32702و 87920واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 815میلیون ورقه به‌ارزش 7هزار و 235میلیارد تومان در 851هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 413واحد رشد کرد و در ارتفاع 21هزار و 535واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، مجتمع لاستیک یزد و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی کارون، پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند

https://naghdineh.ir/page/57856/
لینک مطلب :
چاپ print version