لزوم برطرف کردن آسیب‌های موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت

لزوم برطرف کردن آسیب‌های موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت

نقدینه -  عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به این که دارندگان سهام عدالت این روزها با مشکلات مربوط به آزادسازی سهام عدالت خود مواجه هستند، تصریح کرد: در این راستا لازم است متولیان امر اطلاع‌رسانی سریع و شفافی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، حسن شجاعی  گفت: از اردیبهشت امسال مراحل مربوط به آزادسازی سهام عدالت در شرایطی در حال انجام است که دارندگان این سهام با مشکلات متعددی در زمینه فروش سهام خود دست به گریبان هستند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس افزود: طولانی شدن زمان فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها و عدم واریز یکجای 30 درصد این سهام به حساب برخی مشمولان از یک سو و نیز مشخص نبودن قیمت و نوع سهامی که به وکالت از سوی مشمولان فروخته می‌شود، یکی از آسیب‌های قابل بیان در این زمینه است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از  دارندگان سهام عدالت با مشکلاتی در زمینه ثبت شماره شبای حساب بانکی و نیز شماره تلفن همراه خود در سامانه سهام عدالت مواجه هستند که این موضوع مانع از آزادسازی سهام آنها از طریق بانک‌ها شده است.

این نماینده مجلس اذعان داشت: همچنین این روزها تب و تاب متولیان امر آزادسازی سهام عدالت فروکش کرده و متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی هم در خصوص رفع این مشکل صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: نکته قابل بیان دیگر، پذیرش و درج نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه است که تا کنون اتفاق جدی در این زمینه رخ نداده است.

شجاعی تاکید کرد: با توجه به این که یکی از اهداف آزادسازی سهام عدالت بویژه در شرایط کرونازدگی اقتصاد و صنایع، کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد است، باید اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد.

ادامه پیگیری‌ها برای ثبت‌نام جدید سهام عدالت

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ثبت نام جدید مشمولان سهام عدالت با بیان این مطلب که پیش از شروع بکار مجلس یازدهم نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور در این خصوص نوشته و پیشنهاداتی را ارائه دادم، گفت: خوشبختانه  با شروع بکار مجلس جدید نیز با همکاری سایر نمایندگان این موضوع دنبال، و ثبت‌نام جدید مشمولان سهام عدالت به طرح دو فوریتی در مجلس تبدیل شده است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس افزود: بر این اساس، پیگیری‌ها برای تحقق این امر و اختصاص سهام عدالت جدید به جاماندگان این سهام و افراد کم‌درآمد ادامه دارد و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

https://naghdineh.ir/page/56560/
لینک مطلب :
چاپ print version