ترمز بورس کشیده شد

ترمز بورس کشیده شد

نقدینه - بازار سرمایه امروز برخلاف هفته‌های اخیر قرمزپوش بود و شاخص کل بورس حدود ۱۰ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص این بازار با ۱۰ هزار و یک واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۴۱۹ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۴ هزار و ۷۴۸ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار امروز یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۵۷ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بانک‌های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و گلوگزان نیز نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز روندی نزولی داشت و با ۱۱۰ واحد کاهش، رقم ۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران فرابورس ۶۷۲ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال انجام دادند.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سنگ آهن گوهر زمین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

به گزارش ایسنا ، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، پتروشیمی تندگویان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزوار، بانک دی و گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 

https://naghdineh.ir/page/55792/
لینک مطلب :
چاپ print version