تداوم عرضه ارز و نبود تقاضای موثر در بازار!

تداوم عرضه ارز و نبود تقاضای موثر در بازار!

نقدینه -بر اساس بررسی‌های انجام شده از شبکه صرافی‌، میزان عرضه ارز بسیار بیشتر از تقاضا بوده و بازار ارز در یک ثبات نسبی قرار دارد و انتظارات حاکی از کاهش نرخ‌ها در روزهای آتی است.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  بازارساز در تدوام سیاست پوشش تقاضای موثر مصرفی اقدام به عرضه ارز در نرخ‌های حاشیه بازار کرده و ضمن تامین ارز مورد نیاز جامعه به صورت اسکناس، با ترغیب صادرکنندگان به عرضه ارز در سامانه نیما نیازهای اصلی کشور در زمینه واردات کالاهای ضروری کشور را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، امروز تاکنون ۱۲۰ میلیون دلار عرضه شده که میزان معامله شده دو میلیون دلار به نرخ ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان بوده است.

همچنین ۲.۵ میلیون یورو عرضه شده که ۱۱۰ هزار یورو به نرخ ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده است.

همچنین امروز بانک مرکزی اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای سال جاری تا روز گذشته حدود ۶.۲ میلیارد یورو برای واردات انواع کالاها تأمین ارز شده است که از این میزان حدود ۲.۲ میلیارد یورو از محل عرضه ارز در سامانه نیما، ۲.۱ میلیارد یورو از محل ارز بانکی برای کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و ۱.۹ میلیارد یورو از محل ارز اشخاص (شامل صادرات در مقابل واردات حدود ۸۰۰ میلیون یورو و از محل صادرات غیر ۱.۱ میلیارد یورو) بوده است.

https://naghdineh.ir/page/55791/
لینک مطلب :
چاپ print version