خسارت کرونا به اقتصاد تا ۱۰ سال ادامه دارد

خسارت کرونا به اقتصاد تا ۱۰ سال ادامه دارد

نقدینه - دفتر کنترل بودجه آمریکا از خسارت ۱۵.۷ تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد این کشور طی یک دهه اینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ،  در شرایطی که آمریکا کماکان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است دفتر کنترل بودجه کنگره در گزارش پیش بینی کرد که تا دو سال آینده این بحران تداوم یابد و پیامدهای آن بر روی اقتصاد آمریکا دست کم تا ۱۰ سال اینده قابل مشاهده باشد.

این دفتر پیش بینی کرده است اقتصاد آمریکا تا سال ۲۰۳۰ از شیوع کرونا متحمل خسارت ۱۵.۷ تریلیون دلاری شود که معادل ۳.۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن در بازه زمانی فوق خواهد بود.

فیلیپ سواگل، مدیر این دفتر در یادداشتی نوشت: تعطیلی کسب و کارها و فاصله گذاری‌های اجتماعی تاثیر زیادی روی میزان درآمد و مخارج شهروندان آمریکایی گذاشته است و این مساله روی جریانات سرمایه ای نیز اثرگذار خواهد بود.

سواگل با اشاره به بیکار شدن ۴۰ میلیون آمریکایی بر اثر شیوع کرونا افزود: این میزان واقعا وحشتناک است و اگر تنها چند ماه دیگر این وضعیت باقی بماند شاهد پیامدهای جدی آن بر روی رشد اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا ، دفتر کنترل بودجه هم چنین پیش‌بینی کرده است اقتصاد آمریکا که در سه ماهه نخست سال پنج درصد کوچک شده بود در سه ماهه دوم سال ۳۷.۷ درصد کوچک شود که در صورت تحقق، بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر اقتصادی آمریکا خواهد بود.

https://naghdineh.ir/page/54549/
لینک مطلب :
چاپ print version