2 دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه

2 دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه

نقدینه -  کشتی آرای با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه است، گفت:‌ قیمت ها در بازار نزولی شده و درحالی که قیمت ها تا دو روز قبل ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شده بود امروز به ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، محمد کشتی آرای  درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: درحالی که قیمت جهانی طلا امروز با افزایش 21 دلاری به هر اونس 1721 دلار رسیده، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار است، تصریح کرد:‌ قیمت ها در بازار نزولی شده و درحالی که قیمت ها تا دو روز قبل 7 میلیون و 250 هزار تومان شده بود امروز به 7 میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه  هر دلار که تا 17 هزار و 250 تومان افزایش یافته بود امروز به 16 هزار و 850 تومان کاهش یافته است، گفت:‌ قیمت سکه طرح قدیم نیز 6 میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون و 680 هزار تومان، ربع سکه 2 میلیون و 30 هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون تومان تعیین شده و مورد داد و ستد قرار گرفته است.

کشتی آرای ادامه داد:‌ هر مثقال طلا که در روزهای گذشته تا 3 میلیون و 50 هزار تومان افزایش یافته بود امروز به 2 میلیون و 970 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز که تا 705 هزار تومان بالا رفته بود امروز به 685 هزار تومان کاهش یافته است.

وی به تسنیم گفت: بنظر می رسد با توجه به کاهش تقاضا و همچنین کاهش داد و ستدها با توجه به قیمت هایی که در بورس معامله می شود و کاهش حباب سکه از 450 هزار تومان به 350 هزار تومان، از قیمت های صعودی به ثبات نسبی قیمت خواهیم رسید.

https://naghdineh.ir/page/53673/
لینک مطلب :
چاپ print version