یک هزار واحد صنعتی به چرخه تولید کشور بازگشتند

یک هزار واحد صنعتی به چرخه تولید کشور بازگشتند

نقدینه-  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با حمایت‌های دولت تدبیر و امید یک هزار واحد صنعتی به چرخه تولید کشور بازگشتند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محسن صالحی‌نیا شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید منطقه جنوب کرمان افزود: بیش از ۸۴۰شهرک صنعتی در سراسر کشور فعال است که ۴۴هزار و ۹۰۰واحد در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: استان کرمان ۴۲شهرک و ناحیه صنعتی دارد که ۴.۷درصد شهرک‌های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرمان ۳۴هزار و ۷۰۰طرح، زمین در اختیار گرفته‌اند که این آمار بسیار خوبی برای این استان در سطح کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شاخص اشتغالزایی طرح‌های شهرک‌های صنعتی استان کرمان در مقایس کشوری ۴درصد است.

وی به سفر خود به شهرستان‌های منوجان، قلعه‌گنج، عنبرآباد و جیرفت اشاره کرد و گفت: در این شهرستان‌ها از شهرک‌ها و نواحی صنعتی بازدید و مشکلات این مناطق را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه در سفر به جنوب کرمان چند طرح زیرساختی و صنعتی به بهره برداری رسید، افزود: امروز شاهد افتتاح ۲واحد صنعتی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری ۲۰میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۶۰نفر بودیم.

صالحی نیا ادامه داد: این طرح‌ها با تلاش بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیدند.

وی همچنین به مصوبات نشست کارگروه رفع موانع تولید منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی در فاریاب فراهم شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: گازکشی به نواحی صنعتی، ارتقاء رده زیست محیطی شهرک‌های صنعتی، راه اندازی تسویه خانه در شهرک‌های صنعتی و اعطای تسهیلات ویژه به متقاضیان سرمایه گذاری در جنوب کرمان از جمله مصوبات این سفر بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یکروزه خود به جنوب استان کرمان ۲طرح صنعتی را افتتاح کرد.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

https://naghdineh.ir/page/50451/
لینک مطلب :
چاپ print version