نباید در انتظار صعود مداوم شاخص بورس بود

کارشناس بازار سرمایه:

نباید در انتظار صعود مداوم شاخص بورس بود

نقدینه- یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نباید در انتظار صعود مداوم شاخص بورس بود، گفت: هر سهمی که چند روز مثبت باشد ممکن است یک روز منفی شود اما برآیند کلی بازار مثبت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علی مهرآور امروز (یکشنبه) با بیان اینکه تا قبل از اقدام تروریستی آمریکا در شهادت سردار قاسم سلیمانی روند شاخص بورس و حضور سرمایه‌گذاران در این بازار مثبت بود، افزود: بیشتر سرمایه‌گذاران در این بازار به دنبال خرید سهام بودند.

مهرآور برخی از اتفاقات سیاسی را زمینه‌ساز کاهش شاخص بورس دانست و گفت: در روز شهادت سردار سلیمانی شاخص بورس ۱۵هزار واحد منفی بود در حالی که روز گذشته شاخص بورس رشد بیش از ۱۰هزار واحدی را تجربه کرد، با این اتفاق نه تنها ضرر و زیان‌ها جبران شد بلکه شاهد رکوردشکنی شاخص بورس و ورود آن به کانال ۴۰۰هزار واحدی بودیم.

وی اظهار داشت: اگر اتفاق مهمی در بازار رخ ندهد و با ریسک غیرسیستماتیکی همراه نباشیم وضعیت بازار مناسب و رشد آن ادامه دار خواهد بود.

مهرآور با اشاره به حجم قابل توجه نقدینگی در سطح بازار افزود: تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان بانک مرکزی مبنی بر ارایه تسهیلات به خریداران سهام، زمینه رونق این بازار را فراهم کرد، این خبر می‌تواند زمینه ورود نقدینگی مازاد به این بازار را فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه عزم مسوولان حمایت از بازار سرمایه است، گفت: این حمایت زمینه تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به این بازار را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سایر بازارهای موازی مانند ارز، طلا، سکه و مسکن به دلیل عدم وجود بازدهی از جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذراری در این بازار برخوردار نیستند.

مهرآور روند افزایشی در بورس را ادامه دار اعلام کرد و گفت: توصیه ما به افرادی که به تازگی وارد بورس می‌شوند این است که بر اساس شایعات اقدام به خرید نکنند بلکه برای این اقدام به طور حتم تحلیل‌های بنیادی را در دستور کار قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این نکته را باید مدنظر قرار داد که نمی‌توان در انتظار صعود مداوم شاخص بورس بود، هر سهمی که چند روز مثبت باشد ممکن است یک روز منفی شود اما برآیند کلی بازار مثبت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وی به صنایع برتر در بازار اشاره کرد و گفت: صنایع صادرات محور و صنایعی که به دنبال تجدید ارزیابی هستند مورد اقبال بازار و سهامداران خواهند بود

https://naghdineh.ir/page/50350/
لینک مطلب :
چاپ print version