بدهی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری وثیقه‌دار می‌شود

بدهی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری وثیقه‌دار می‌شود

نقدینه- لایحه بودجه ۹۹، بانک مرکزی را مجاز کرد که به تدریج بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه برداشت را وثیقه دار کند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در لایحه بودجه ۹۹به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخ‌های سود در راستای کنترل بلندمدت نقدینگی و کنترل تورم و در راستای اجرای عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال وثیقه، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود به تدریج بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه برداشت را وثیقه‌دار کند.

بر این اساس در پایان سال ۹۹حداقل ۵۰درصد بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی توثیق به اوراق بدهی منتشره به خزانه شود.

سازمان بورس اوراق بهادار مکلف به همکاری در توثیق اوراق بدهی خزانه نزد بانک مرکزی است.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است با تصویب شورای پول و اعتبار بابت درصدی از سپرده های قانونی بانک ها و موسسات اعتباری، اوراق مالی اسلامی منتشره از سوی دولت را بپذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴هزار میلیارد تومانی سال ۹۹را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹میلیون و ۸۸۷هزار و ۳۷۰میلیارد و ۹۱۰میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.

  

https://naghdineh.ir/page/49214/
لینک مطلب :
چاپ print version