بازپرداخت بدهی‌های وزارت نفت با انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی

جزییات لایحه بودجه ۹۹؛

بازپرداخت بدهی‌های وزارت نفت با انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی

نقدینه- بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹، وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه خود می‌تواند تا سقف ۳میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی برای بازپرداخت بدهی‌های خود در سال آینده منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط می‌تواند تا سقف معادل سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی ارزی و ریالی را با تصویب هیات وزیران در سال آینده منتشر کند.

این اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی- ریالی سررسید شده تسهیلات بانکی و تضامین سررسید شده و همچنین بازپرداخت بدهی‌های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالا دستی نفت تعلق می‌گیرد و شرکت‌های مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشر شده را حداکثر تا پنج سال از محل منابع داخلی خود تسویه کنند.

همچنین اوراق فروش نرفته این بند با تایید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به پیمانکاران و طلبکاران طرح‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴هزار میلیارد تومانی سال ۹۹را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹میلیون و ۸۸۷هزار و ۳۷۰میلیارد و ۹۱۰میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است

https://naghdineh.ir/page/49213/
لینک مطلب :
چاپ print version