مدودف: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت اعلام جنگ است

مدودف: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت اعلام جنگ است

نقدینه- نخست‌وزیر روسیه هشدار داد: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت در حقیقت اعلام جنگ به این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه هشدار داد: محدود کردن دسترسی روسیه به سیستم پرداختی بانکی بین‌المللی (سوئیفت) به طور مجازی به مفهوم اعلام جنگ است.

مدودف که روز پنجشنبه با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: غرب باید به این نکته کاملا واقف باشد و مسکو هم در این زمینه اطلاعات لازم را دارد.

نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه این یکی از دلایلی است که دولت به دنبال راه‌هایی برای حفظ بخش‌هایی از روسیه از اینترنت است،‌گفت: اقدام غرب در محدود کردن دسترسی روسیه به سوئیفت اعلام جنگ است و باید در این زمینه بحث و بررسی شود.

سیستم سوئیفت برای پرداخت خارج از مرزی بین 11 هزار مؤسسه مالی در 200 کشور جهان برقرار است.

نخستین محدودیت مالی برای روسیه در سال 2014 انجام شد و بار دیگر این ایده سال گذشته توسط واشنگتن مطرح شد.

طی مصاحبه‌ای که در WOA،‌ولکر، نماینده آمریکا اعلام کرد که گزینه‌های هسته‌ای همچنان روی میز است.

به گزارش فارس، آمریکا تقریبا درباره همه کشورهایی که درگیر تحریم کرده است گزینه تحریم بانکی یا همان عملیات پرداخت موسوم به سوئیفت را مطرح می‌کند.

روسیه نیز در سال‌های گذشته با درک این موضوع اقدام به راه‌اندازی جایگزین سوئیفت به نام «میر» کرده است و تلاش می‌کند تا با کشورهای دیگر مبادلات بانکی خود را در این قالب انجام دهد.

این پروژه با استانداردهای سوئیفت عمل کرده و در حال حاضر در داخل روسیه استفاده از آن آغاز شده است. قرار است این نظام پرداخت به نظام پرداخت چین و هند نیز متصل شود. اخیرا توافقی با چین برای پرداخت مبادلات دو کشور در قالب میر به امضا رسانده است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، این نظام پرداخت همچنین قرار است برای اتصال به شبکه سپام ایران که نظام پرداخت بین بانک‌های کشورمان محسوب می‌شود، همگام شود.


https://naghdineh.ir/page/49166/
لینک مطلب :
چاپ print version