پیشنهاد تاسیس بانک مشترک میان ایران و اقلیم کردستان عراق

رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه اعلام کرد:

پیشنهاد تاسیس بانک مشترک میان ایران و اقلیم کردستان عراق

نقدینه- رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه گفت: از ضرورت‌های برقراری تجارت موثر، تاسیس بانک مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق است تا تجارت تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، پیشوا احمد محمود امروز (دوشنبه) در نشست تجاری ایران و عراق با اشاره به قانون سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق، افزود: برای سرمایه‌گذاران در منطقه اقلیم کردستان عراق تا ۱۰سال امتیازات تجاری و مالی در نظر گرفته شده و واردات مواد اولیه نیز شامل تعرفه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در بند چهار این قانون، استثنایی برای تولیدکنندگانی که در اقلیم کردستان برای تولید، سرمایه‌گذاری کنند لحاظ شده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه با بیان اینکه شرکت‌هایی که اقدام به ایجاد شعبه در اقلیم کردستان عراق کنند از این معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: این موضوع در تمام اقلیم کردستان عراق اجرا می‌شود و البته در استان حلبچه این امتیازات بیشتر خواهد بود.

 وی به پنج هزار شهید و ۱۰هزار مجروح در حمله شیمیایی رژیم بعثی به حلبچه اشاره کرد و افزود: اگر ایران به این موضوع ورود نمی‌کرد ابعاد فاجعه به مراتب بزرگ‌تر بود.

 محمود با اشاره به مرز مشترک استان حلبچه با استان‌های کرمانشاه و کردستان، گفت: این فرصتی برای توسعه روابط به شمار می‌رود.

 وی ادامه داد: امیدوارم برای توسعه کار بازرگانی، گام جدی برداشته شود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه با اشاره به اینکه فرصت‌های اقتصادی خالی نمی‌ماند، افزود: با اتاق بازرگانی سنندج نشستی برای ایجاد یک کمیسیون حکمیت برگزار کردیم.

به گزارش ایرنا، نشست تجاری ایران و عراق امروز و فردا در هتل پارسیان آزادی با محوریت مواد غذایی و فروشگاه‌های عرضه برگزار می‌شود

https://naghdineh.ir/page/49053/
لینک مطلب :
چاپ print version