حضور فین‌تک‌ها و فروش برخط بیمه‌نامه باعث حذف نمایندگان نمی‌شود

مدیرعامل بیمه آسماری:

حضور فین‌تک‌ها و فروش برخط بیمه‌نامه باعث حذف نمایندگان نمی‌شود

نقدینه- مدیرعامل بیمه آسماری می‌گوید حضور فین‌تک‌ها در صنعت بیمه و فروش بر خط بیمه‌نامه‌ها منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی نمایندگان و کارگزاران بیمه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علیرضا یزدان دوست درباره اینکه حضور فین‌تک‌ها و استارتآپ‌ها در صنعت بیمه منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی کنونی این صنعت برای نمایندگان فروش و کارگزاری‌ها خواهد شد، گفت: اتفاقا من تصور می‌کنم که با حضور فین‌تک‌ها و فروش بر خط بیمه‌نامه‌ها نیز نمایندگان بیمه حذف نخواهند شد. باید توجه داشت که بسیاری از ایده‌های مناسب برای فروش از سوی نمایندگان بیمه مطرح می‌شود.

وی افزود: فرهنگ خرید بیمه‌نامه به طور برخط و اینترنتی کار راحتی نیست و اتفاقا نقش نمایندگان بیمه در این زمینه بسیار پُررنگ است. هر شرکتی برای فروش برخط بیمه‌نامه باید سازوکاری را برای نظارت ایجاد کند که از نظر هزینه‌های عملیاتی شاید معقول و به صرفه اقتصادی نباشد.

مدیرعامل بیمه آسماری با بیان اینکه هر فروشی در صنعت بیمه در نهایت از طریق نماینده بیمه یا کارگزار آن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ایده‌های فروش و ارائه خدمات فین‌تک‌ها می‌تواند از جانب نماینده یا کارگزار بیمه باشد. در هر صورت باید از حضور فناوری در حوزه بیمه استقبال کرد. تکنولوژی به سرعت در حال حرکت است و همه را به همراهی با خود وامی‌دارد. اگر بخواهیم تنها به شکل سنتی برابر آن مقاومت کنیم، در چند سال آینده می‌بینیم که همه رقبا از ما سبقت گرفته اند و ما درجا زده‌ایم.

یزدان‌دوست در گفتگو با ایبِنا تصریح کرد: باید توجه کنیم که اینترنت در کمتر از یک دهه، تمام زندگی مردم دنیا را تغییر داد و ما از دسترسی‌های Dial Up به سیستم‌های WIFI امروز رسیده‌ایم. امروزه زندگی بیشتر مردم وابسته به گوشی‌های هوشمند است و استفاده از فناوری‌های نوین، اپلیکیشن‌ها و فین‌تک‌ها روبه رشد است.


https://naghdineh.ir/page/48289/
لینک مطلب :
چاپ print version