تخصیص رتبه بسیار عالی به صندوق آرمان شرکت کارگزاری بانک کارآفرین

تخصیص رتبه بسیار عالی به صندوق آرمان شرکت کارگزاری بانک کارآفرین

نقدینه- اولین درجه عملکرد شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا بر اساس بررسی داده‌های کمی و کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به توانمندی‌های مدیریت، ساختار و فرآیندهای پشتیبان، عملکرد، پایداری و کیفیت داراییهای صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین (با درآمد ثابت)، درجه عملکرد +F1 (بسیار عالی) را به این صندوق تخصیص داد.

درجه عملکرد صندوق سرمایهگذاری، کیفیت اداره صندوق و مدیریت وجوه آن را بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی شامل توانمندیهای مدیریت پرتفوی صندوق، ساختار و فرایندهای پشتیبان، عملکرد صندوق از نظر توانایی ایجاد بازدهی تعدیلشده با ریسک و پایداری آن و همچنین کیفیت و سطح ریسک داراییهای صندوق ارزیابی می‌کند. برای نیل به این هدف، توانمندی‌ها، امکانات و منابع تیم مدیریت پرتفوی، ارکان صندوق و بخش‌های ستادی و پشتیبانی، و همچنین عملکرد صندوق از نظر بازده، ریسک و تنوع‌بخشی پرتفوی مورد توجه قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که کلیه تحلیل‌‏ها بر اساس صورت‏‌های مالی، یادداشت‌‏های همراه آن و دادههای به دست‌آمده از منابع معتبر مانند گزارش‌های ماهانه سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اطلاعات اظهار شده توسط مدیر صندوق انجام شده است.

گفتنی است خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری‌ آرمان طی یک سال گذشته 42 درصد رشد داشته و در حال حاضر ارزش دارایی‌های این صندوق 12 و هزار و 500 میلیارد ریال است.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در تاریخ دوم آبان 1397 به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید. این شرکت با همکاری شرکت ترکیه‌ای جی سی آر اوراسیا تلاش دارد تا سیستم‌های رتبه‌بندی اعتباری معتبر را برای شرکت‌ها و ناشران و اوراق بهادار ایرانی پیاده‌سازی و اجرا نماید.

https://naghdineh.ir/page/48127/
لینک مطلب :
چاپ print version