توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی درباره برگزاری مراسم عزاداری

توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی درباره برگزاری مراسم عزاداری

نقدینه- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آتش‌زدن خیمه‌ها و روشن کردن شمع به صورت ناایمن در تکیه‌ها و هیات‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سیدجلال ملکی در اینباره، اظهار داشت: از روزهای پیشین نیز اطلاع‌رسانی شده بود که تمام ایستگاه‌های آتش نشانی با توجه به اینکه روزهای شهادت سرور و سالار شهیدان فرا رسیده است و شهروندان در حال برگزاری مراسم عزاداری ‌هستند، در آماده‌باش کامل هستند و نیروهای مستقر در سطح شهر نیز از زمان صبح تا پایان سوگواری دسته عزاداری و هیات‌ها شهروندان را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم خیمه سوزان گفت: در این روزها برخی از هیات‌ها اقدام به آتش زدن خیمه‌ها می‌کنند. هیات‌هایی که اینگونه اقدامات را انجام می دهند باید توجه داشته باشند که محل آتش‌زدن خیمه‌ها از پارچه‌های هیات، کابل های برق، بالکن منازل، درخت‌ها و ... فاصله مناسبی داشته باشد و عزادارانی که در این محل‌ها حضور دارند از نزدیک شدن به شعله‌های آتش خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد که هنگام برگزاری مراسم خیمه سوزی حتماً باید کپسول آتش‌نشانی و شیلنگ آب در محل باشد. ملکی در ادامه نیز به ایجاد ترافیک به علت حضور شهروندان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته از شهروندان تقاضا می‌کنیم که همکاری لازم را با نیروهای امدادی داشته باشند و راه را برای وسیله‌های امدادی باز نگه دارند تا این نیروها بتوانند خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسانند. از هیات‌هایی هم که قصد دارند برای انجام مراسم، خیابانی را مسدود کنند درخواست می‌کنیم که به سازمان آتش نشانی محل حضور خود را اطلاع‌رسانی کنند.

وی ضمن هشدار درباره رعایت ایمنی در مراسم شام غریبان اظهارداشت: توصیه ما به شهروندان این است که در صورتی که قصد روشن کردن شمع در محیط هایی مثل هیات‌ها، تکیه‌ها و حسینیه‌ها را دارند، حتماً توجه داشته باشند که شعله شمع در مجاورت لوازم اشتعال‌پذیری مثل پرده، فرش، پارچه و... نباشد همچنین بهتر است که هیات‌ها و تکیه‌ها یک کپسول آتش نشانی را در دسترس داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که در صورت اتفاق افتادن هرگونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی و دور شدن از محل حادثه با سامانه ١٢۵آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تماس بگیرند یا ماموران مستقر در محل را از حادثه مطلع کنند.


https://naghdineh.ir/page/46880/
لینک مطلب :
چاپ print version