انتخابات سندیکای بیمه‌گران ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد

انتخابات سندیکای بیمه‌گران ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد

نقدینه- انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران روز بیست و پنجم شهریورماه و با مشارکت ۱۰نامزد مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران در این دوره در حالی برگزار می‌شود که سیدمحمد علیپور دبیرکل فعلی از حضور در دوره آتی انصراف داد. براساس ماده ۱۷اساسنامه سندیکای بیمه‌گران، شورای عمومی باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه‌ای با سابقه مدیریتی را برای مدت ۲سال به عنوان دبیرکل انتخاب کند که انتخاب مجدد وی نیز بلامانع خواهد بود.

این ماده به نوعی هیچ محدودیتی برای نامزدها قاعل نشده و به همین دلیل صلاحیت هر ۱۰نامزد فعلی انتخابات تایید شده است. نامزدهای این دوره از انتخابات عبارتند از: مسعود حجاریان مدیرعامل اسبق بیمه ملت و مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، سیدمحمد کریمی رییس کل اسبق بیمه مرکزی، ابوذر ندیمی و کمال الدین پیرموذن، ۲تن از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی، بهمن لامعی معاون اسبق اتکایی بیمه ایران، مجید بنویدی مدیرعامل سابق بیمه میهن، نیما لطفی، پوریا احمد نجم آبادی، لطف الله مختاری و عباس شهریور از فعالان صنعت بیمه در شرکت‌های مختلف.

براساس اسناسنامه سندیکای بیمه‌گران، جلسه شورای عمومی که ۳۲عضو دارد، با حضور ۲۲نفر از اعضا رسمیت پیدا می‌کند و هر فردی برای انتخاب به عنوان دبیرکل نیاز به نصف بعلاوه یک رای (۱۷رای) از شورای عمومی دارد.

به گزارش ایبِنا، همچنین در صورتی که در دور اول انتخابات هیچ فردی به حداقل رای مورد نیاز برای انتخاب به عنوان دبیرکلی دست پیدا نکند، انتخابات با ۲نامزدی که بیشترین رای را آورده باشند به دور دوم کشیده خواهد شد. به نظر می‌رسد که در انتخابات ۲۵شهریور نیز در دور اول هیچ یک از ۱۰نامزد فعلی بیشترین رای را کسب نکرده و انتخابات به دور دوم کشیده شود.


https://naghdineh.ir/page/46867/
لینک مطلب :
چاپ print version