نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

نقدینه- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت مسکن آغاز شده و مشخص نیست تا چه حد قیمت مسکن کاهش خواهد یافت گفت: بعضی اعلام می‌کنند قیمت مسکن تا چه حد کاهش خواهد یافت اما مگر آنها منجم هستند که این پیش بینی را انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت مسکن بیشتر از 20 تا 30 درصد کاهش نخواهد یافت، آیا این پیش بینی‌ها درست است گفت: مگر کسی تصور می‌کرد که قیمت مسکن تا این حد افزایش یابد. پس هیچ کارشناسی نمی‌تواند پیش بینی کند که روند رو به پایین قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر کارشناسانی که در خصوص میزان کاهش قیمت مسکن پیش بینی می‌کنند اکثرا سازنده و یا کسانی هستند که اقدام به خرید و فروش مسکن می‌کنند، گفت: مگر کارشناسانی که پیش بینی می‌کنند قیمت مسکن چقدر کاهش می‌یابد، منجم هستند؛ چراکه بازار مسکن نشان نمی‌دهد این روند کاهش قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

خسروی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داده و نرخ دلار در حال کاهش است و 400 هزار مسکن قرار است بر اساس طرح اقدام ملی احداث شود، قطعا می‌تواند در بازار مسکن و قیمت آن تاثیر بگذارد.

نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: قطعا تحولات سیاسی و اقتصادی بر بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت؛ چراکه اگر نرخ دلار کاهشی شود، احتمال اینکه قیمت مسکن افت پیدا کند وجود دارد، پس نمی‌توان برای میزان کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد.

به گزارش فارس، حدود یک ماهی است که قیمت مسکن به دلیل افت بیش از 70 درصدی معاملات روند کاهشی پیدا کرده و در برخی مناطق حتی متری 3 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان نیز کاهش قیمت رخ داده است. کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت بعد از جهش صد درصدی قیمت مسکن طبیعی است.


https://naghdineh.ir/page/46824/
لینک مطلب :
چاپ print version