دولت در اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه کم کاری کرد

دولت در اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه کم کاری کرد

نقدینه- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دلیل اجرایی نشدن طرح "مالیات بر عایدی سرمایه" را کم کاری دولت عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی که هم اکنون اقتصاد کشور را رنج می دهد عدم دریافت مالیات از درآمدهای غیرمولد است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو از نگاه های جزیره ای و بخشی به مالیات در ایران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نگاه جامعی به مالیات در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: نظام مالیاتی کشور باید بر اساس مالیات بر مجموع درآمد طراحی و چارچوب مالیاتی هر فرد نیز از ابتدای ورود به صحنه اقتصادی و زندگی اجتماعی و کسب درآمد تعیین می شد که متاسفانه اینگونه نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مشکل اصلی که هم اکنون اقتصاد کشور را رنج می دهد عدم دریافت مالیات از درآمدهای غیرمولد است.

این نماینده مجلس درخصوص دلیل اجرایی نشدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این موضوع به کم کاری دولت برمی گردد. دولت باید لایحه مربوط به این نوع مالیات را تهیه و به مجلس ارائه کند.

کریمی اضافه کرد: با وجود پیگیری های مجلس در این زمینه به ویژه حوزه مالیات بر عایدی املاک و مستغلات اما متاسفانه دولت لایحه مربوطه را ارائه نکرد و مجلس مجبور به ارائه طرحی در این خصوص شد.

به گزارش تسنیم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت طرح "مالیات بر عایدی سرمایه" در کمیسیون عنوان کرد: کلیات طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و هم اکنون در مرحله بررسی جزئیات آن هستیم اما به دلیل اینکه دولت اصرار دارد لایحه ای در این خصوص در دست تهیه دارد و مجلس باید صبر کند، روند تصویب نهایی این طرح کند شده است.


https://naghdineh.ir/page/46822/
لینک مطلب :
چاپ print version