پرداخت تسهیلات به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تعاون روستایی

توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت می‌گیرد؛

پرداخت تسهیلات به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تعاون روستایی

نقدینه- تفاهمنامه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های سازمان تعاون روستایی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سازمان و شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه در حوزه رونق تولید و اشتغال روستایی به معرفی شدگان سازمان و شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی، اظهار داشت: با انعقاد این تفاهمنامه حوزه فعالیت بانک گسترش خواهد یافت، البته در زمینه اشتغال روستایی و تقویت کانون های روستایی اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به همه اتحادیه ها پرداخت می شود و در دو صورت مشارکتی تا ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد و یا از محل حساب جاری از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد به هر فرد پرداخت خواهد شد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: ضمانت این تسهیلات براساس بخشنامه های بانک مرکزی با بازپرداخت یک تا ۵ سال است و جامعه هدف، اقساط و مبالغ نیز از سوی اتحادیه ها به بانک معرفی می شود.

اکبری، گفت: پیش بینی ما پوشش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر است و آمادگی بانک برای پرداخت تسهیلات وجود دارد. حسین شیرزاد، نیز در ادامه این نشست، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران بخشی از نیازهای تامین مالی شبکه روستایی کشور را با کمترین مشکلی تامین کند. این بانک با عملکرد خوب در زمینه قرض الحسنه می تواند نقش کم اما موثری در زمینه ارائه خدمات به شبکه کشاورزی کشور داشته باشد.

وی، افزود: این تفاهمنامه بخشی از نیازهای تامین مالی حوزه تامین مالی را ایفا کند. وظایف جدید درباره خریدهای توافقی ارائه شده که این فرصت خوبی است تا از خدمات این بانک استفاده شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: امید دارم این همکاری به گونه ای باشد که بتوانیم از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در سایر بخش ها مثل تامین مالی بازار بخش کشاورزی و تامین مالی خُرد و ... است. تسهیلات قرض الحسنه تاکنون نقشی در حوزه کشاورزی نداشته که این تفاهمنامه می تواند آغاز خوبی باشد.

ظهر امروز تفاهم نامه همکاری برای حمایت از حوزه های کشاورزی و روستایی با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امضاء شد.

موضوع تفاهم نامه

استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های تسهیلات خرد قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اهداف اصلی این تفاهمنامه است.

در این تفاهمنامه، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اتحادیه های تحت پوشش خود را بمنظور استفاده از تسهیلات قرض الحسنه متناسب با تامین مالی در جهت رفع نیازهای مالی و اعتباری کشاورزی و معیشتی اعضاء در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به بانک قرض الحسنه مهر ایران هدایت می کند.

بر این اساس، کار گروهی مرکب از نمایندگان طرفین به منظور اجرایی کردن، تبین اقدامات و تدوین دستور العمل اجرایی مورد نیاز و نظارت بر حسن انجام این تفاهم نامه تشکیل شده و اعضای آن از سوی مدیران عامل بانک و سازمان تعیین می شوند

https://naghdineh.ir/page/46133/
لینک مطلب :
چاپ print version