گمرک به اطلاعات بانک مرکزی متصل می‌شود

گمرک به اطلاعات بانک مرکزی متصل می‌شود

نقدینه- معاون امور گمرکی گمرک ایران، گفت: با اتصال گمرک به اطلاعات بانک مرکزی، شاهد بهبود عملکردها در زمینه ثبت سفارش خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مهرداد جمال ارونقی درباره اینکه با اتصال گمرک به اطلاعات بانک مرکزی در زمینه تایید ثبت سفارش‌ها، چه بهبودی در روند ترخیص کالا حاصل می شود؟ اظهار داشت: ثبت سفارش‌هایی که بر بستر سامانه جامع تجارت برای گمرک ارسال می‌شود در دو بخش اظهار و پایان تشریفات گمرک و ترخیص چک می شود.

وی افزود: از یکسو ثبت سفارش انجام می شود و از سویی دیگر اطلاعات حین انجام تشریفات گمرکی دریافت می شود. معاون امور گمرکی گمرک ایران، گفت: با توجه به اینکه ثبت سفارش بدون انتقال ارز یا بانکی در هر دو صورت به تایید بانک مرکزی می‌رسد، ثبت سفارش هایی که منشا ارز آنها مشخص است باید با دو امضا مجاز دریافت شود.

جمال ارونقی در گفتگو با ایبِنا افزود: این موردی است که موجب می شود تا اگر زمانی در سامانه قطعی وجود داشته باشد، بی تاثیر باشد و گمرک فقط با یک مرجع طرف است و همزمان امضا مرجع قبلی را که مورد تایید بانک است را هم داریم.

به گفته وی، در جلسه‌ای به ریاست میراشرفی، رییس گمرک ایران مصوب و اعلام شد تا جلسه ای با حضور وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک ایران برای بررسی موارد، مشکلات و روش ها برگزار شود تا اگر مشکل سیستمی بین آنها وجود دارد رفع و تعیین تکلیف شود.


https://naghdineh.ir/page/45614/
لینک مطلب :
چاپ print version