شتاب شاخص های بورس با گوشه نشینی ارز

کبیری مطرح کرد:

شتاب شاخص های بورس با گوشه نشینی ارز

نقدینه- عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاخص های بورس در چند سال اخیر روند ثابت و صعودی داشته که بر این اساس در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه می‌تواند نقش‌آفرینی و مسیر نقدینگی جامعه را از حوزه های که آسیب‌زا و تورم زا دور کرده و مدیریت کند.

 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شاخص های بورسدر تالار شیشه ای، گفت: یکی از شفاف ترین حوزه های اقتصادی بورس است که معاملات در این بازار به صورت شفاف انجام می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ممکن است در بورس سودآوری کمی دراز مدت باشد، افزود: امنیت و شفافیت سرمایه در بازار بورس یکی از ارکان مهم است که باید به آن توجه شود و براین اساس نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق داد.

نمی توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب و کتاب باز کرد

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر نوساناتی در حوزه ارز و سایر حوزه های اقتصادی مشاهده شد، ادامه داد: علیرغم نوسانات در بیشتر بازارها، در حوزه بورس روند شاخص ها رو به رشد و ثابت بود، لذا هر چقدر بورس بتواند بازار را در دست گرفته و مدیریت کند، سرمایه های بازارهای کاذب همانند ارز، سکه و خودرو را می توان به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.

کریمی با بیان اینکه نمی توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب و کتاب باز کرد، تاکید کرد: مردم نمی توانند در درازمدت به حوزه هایی همانند ارز، سکه و خودرو دل ببندند و شاید ریسک سرمایه گذاری در این بازارها نیز زیاد باشد و در ماه های اخیر با کاهش قیمت ارز رشد شاخص های بورس بیشتر شده است.

شاخص های بورس در چند سال اخیر روند ثابت و صعودی داشته است

وی افزود: شاخص های بورس در چند سال اخیر روند ثابت و صعودی داشته و این روند نشان می دهد که در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه می‌تواند نقش‌آفرینی کند و مسیر نقدینگی جامعه را از حوزه های که آسیب‌زا و تورم زا دور کرده و مدیریت کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاخص‌های بورس نویدبخش توفیقات در حوزه نقدینگی کشور است، تصریح کرد: مسیرهای سوداگرانه ای که در بسیاری از بخش ها آسیب زده و تنش های آن را می‌توان در طبقات جامعه مشاهده کرد با رشد شاخص های بازار سرمایه حذف می شوند و از این طریق می توان نقدینگی را در کشور مدیریت کرد.

https://naghdineh.ir/page/45183/
لینک مطلب :
چاپ print version