ابلاغ آیین‌نامه اصلاحی نظام سنجش اعتبار

به دستور معاون اول رییس جمهور انجام شد :

ابلاغ آیین‌نامه اصلاحی نظام سنجش اعتبار

نقدینه- معاون اول رییس جمهور آیین‌نامه اصلاحی نظام سنجش اعتبار مصوب را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۲۹خرداد ۱۳۹۸با هدف حذف فضای انحصار و افزایش کیفیت گزارش‌های اعتبارسنجی، آیین نامه نظام سنجش اعتبار مصوب را اصلاح کرد.

این اصلاحات با هدف ساماندهی و نظارت بر سازمان‌هایی که بر اساس مفاد آیین‌نامه ملزم به ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی می‌باشند، ممانعت از بروز انحصار و عدم وجود رقابت در زمینه فعالیت شرکتهای اعتبارسنجی، تعیین ضمانت اجرایی برای مقابله با متخلفان و طرز رسیدگی به شکایات و نحوه برخورد با متخلفان در زمینه تامین‌کنندگان و استفاده‌کنندگان اطلاعات شرکتهای سنجش اعتبار صورت گرفته است.

براساس آیین نامه جدید هر شرکت اعتبارسنجی صرفاً در قالب شرکت سهامی به صورت غیردولتی، با مجوز بانک مرکزی و تحت نظارت آن بانک فعالیت خواهد کرد و حداقل مبلغ سرمایه برای تأسیس و فعالیت شرکت اعتبارسنجی ۵۰۰میلیارد ریال تعیین شد.

هم‌چنین، بانک‌ها و موسسه اعتباری موظفند به منظور اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات، گزارش اعتباری را از شرکت‌ اعتبارسنجی دریافت و متناسب به نتایج حاصل از گزارش اعتباری اشخاص طبق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی نسبت به اخذ وثایق و تضمین‌های لازم اقدام نمایند.


https://naghdineh.ir/page/44777/
لینک مطلب :
چاپ print version