همتی: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

همتی: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

نقدینه- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، تأکید کرد: افتخار مهم بانک مرکزی تداوم مقاومت در شرایط پیچیده تحریم، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.

 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی در یادداشتی در اینستاگرام خود، افزود: قبلاً نیز تأکید کردم، در اجرای سیاست های جدید ارزی در قبال صادر کنندگان و نقشی که در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی ها خواهند داشت و نیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز، به خصوص آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی، شاهد منطقی ترشدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

او ادامه داد: از اول سال تاکنون میزان تأمین ارز برای واردات به رقم قابل توجه ۹.۴میلیارد دلار رسیده است که حدود پنج میلیارد دلار آن در نیما تأمین شده است! در مورد بازار ارز، این نکته را بارها تأکید کرده ام؛ عوامل سیاسی و بین الملی در شرایط تحریمی، در نوسان های بازار بی تأثیر نیستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی هرکدام به سهم خود تاحدودی می توانند بازار ارز را متأثر سازند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با اطلاعی که از توانایی ها و امکانات و ذخائر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید در حال شکل گیری تجاری و کانال های مالی دارم، تأثیر آمد و رفت های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی، مهم، لیکن آن را تعیین کننده اصلی روند بازار ارز نمی دانم.

همتی ادامه داد: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد؛ وقتی واضعان حداکثر فشار تحریمی به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می کنند، انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات بشود.

وی تصریح کرد: افتخار مهم بانک مرکزی، تداوم مقاومت در شرایط پیچیده تحریم، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.

https://naghdineh.ir/page/44190/
لینک مطلب :
چاپ print version