اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سیل‌زدگان

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سیل‌زدگان

نقدینه- بانک مرکزی اعطای مبلغ ۵۰هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد برای جبران خسارت های‌ ناشی از سيل فروردين ماه سال جاری در تمام استان‌های آسيب ديده را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، براساس مصوبات هیات وزیران، بانک مرکزی اعطای مبلغ ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه (با کارمزد چهار درصد) را برای جبران خسارت های‌ ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸در تمام استان‌های آسیب‌دیده (بابت بخش کشاورزی و بازسازی اماکن مسکونی) و با ضمانت زنجیره‌ای، به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

همچنین برای جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی در استان‌های سیل زده کشور، تسهیلات بانکی بابت بازسازی و تعمیر اماکن مسکونی، تأمین لوازم معیشتی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طریق بانک‌های عامل به آسیب دیدگان ناشی از سیل پرداخت می‌شود.

بانک مرکزی ضمن ابراز همدلی با هموطنان گرامی، اعلام می‌کند افراد خسارت دیده ناشی از سیل می‌توانند از طریق معرفی از سوی دستگاه‌های یادشده (بخش کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و بابت واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) به بانک‌های عامل مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

https://naghdineh.ir/page/44145/
لینک مطلب :
چاپ print version