بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

نقدینه- با افزایش مجدد امیدواری‌ها نسبت به حل و فصل جنگ تجاری، بورس‌های جهانی سبز پوش شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، پس از آن که تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا در روزهای اخیر سبب ریزش شدید بورس‌های سراسر جهان شد، انتشار اخباری از احتمال دیدار دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و شیء جین پینگ- رئیس جمهور چین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰باعث شد تا امیدها به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تجاری طرفین بار دیگر تقویت شود.

در معاملات روز چهارشنبه بورس‌های جهانی، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با افزایشی ۰.۸درصدی به ۲۸۳۴.۴۱واحد رسید و دیگر شاخص مهم بورس وال استریت یعنی "داو جونز" با رشد مشابه ۰.۸درصدی تا سطح ۲۵هزار و ۵۳۲.۰۵واحد بالا آمد. شاخص "نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۱درصدی در سطح ۷۷۳۴.۴۹واحد بسته شد.

اگر چه شاخص‌ها هنوز پایین‌تر از سطح هفته گذشته خود هستند اما این اتفاق می‌تواند منجر به تغییر مسیر آنها شود. مارک هکت، کارشناس سرمایه‌گذاری در مؤسسه "نیشن واید اینوستمنت منیجمنت" گفت: اخبار زیادی برای تداوم مسیر صعودی نداریم، اما به دنبال مسیری برای پیشروی بیشتر هستیم.

اگر اختلافات تجاری آمریکا و چین بیشتر شود و یا بیش از زمان انتظار به طول بیانجامد، می‌تواند باعث کاهش اطمینان فعالان تجاری و خانوارها شود که این مساله به نوبه خود می‌تواند رشد اقتصادی و سودآوری شرکت‌ها را کاهش دهد.

در بین بورس‌های اروپایی، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس بیش از ۱.۵درصد و شاخص "دکس" بورس فرانکفورت ۱درصد افزایش یافتند. شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن نیز با وجود فضای نامطمئن و اختلافات داخلی بر سر مساله چگونگی خروج از اتحادیه اروپا با افزایشی ۱.۱درصدی به کار خود خاتمه داد.

بورس‌های آسیایی نیز از روند صعودی عقب نماندند به گونه‌ای که شاخص "کسپی" سئول ۰.۱درصد افزایش یافت. شاخص‌ها در استرالیا و سنگاپور نیز صعودی بودند اما شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۵درصد و شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۶درصد کاهش یافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس، هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۴سنت افزایش و نفت خام برنت با ۱.۰۱دلار افزایش به ترتیب به ۶۱.۷۸و ۷۱.۲۴دلار رسیدند.

https://naghdineh.ir/page/43404/
لینک مطلب :
چاپ print version