صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بعد از ۱۶ سال شروع به کار می‌کند

صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بعد از ۱۶ سال شروع به کار می‌کند

نقدینه- رئیس کل بانک مرکزی نوشت: با پیگیری وزیر اقتصاد و بیمه مرکزی بعد از ۱۶سال و با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان ، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تأسیس و کار خود را با راهبری بیمه مرکزی برای خدمت رسانی به مردم شروع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی نوشت: امروزدرجلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع اهمیت بیمه حوادث طبیعی وضرورت انجام همگانی آن مورد تأکید قرار گرفت.

این موضوع برای من از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که از ۱۶سال پیش دنبال تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بودم.

در دور اول مسؤلیتم دربیمه مرکزی در سال ۸۲موضوع تشکیل صندوق را به صورت لایحه به دولت وقت ارائه کردیم لایحه از آن سال دررفت وبرگشت بین بیمه، دولت و مجلس بود و تلاش مسؤلین وقت بعداز من دربیمه مرکزی هم به نتیجه نهایی نرسید.

به گزارش فارس، نهایتا در دور دوم مسؤلیت من دربیمه مرکزی در سال ۹۶به تصویب مجلس رسید، اما به خاطر ابهاماتی که شورای محترم نگهبان در مورد بارمالی آن مطرح کرد به دولت اعاده شدو... اینک با مباحث انجام شده در جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی مطمئن شدم با پیگیری وزیر محترم اقتصاد و بیمه مرکزی بعد از ۱۶سال و با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان ، این صندوق تأسیس وکار خود را با راهبری بیمه مرکزی برای خدمت رسانی به مردم شروع خواهد کرد.


https://naghdineh.ir/page/42591/
لینک مطلب :
چاپ print version