واحدهای تولیدی نباید به خاطر بدهی به بانک ها تعطیل شوند

وزیر صمت:

واحدهای تولیدی نباید به خاطر بدهی به بانک ها تعطیل شوند

نقدینه- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود.

 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، رضا رحمانی عصر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از اولویت های مهم سازمان صنعت و معدن و تجارت در سال 98 را جلوگیری از خام فروشی معادن کشور و واگذاری معادن کوچک به بخش خصوصی به شرط وارد کردن فن آوری مواد آن اعلام کرد.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر روند خام فروشی معادن در کشور با سیاست های تعرفه ای و مالیاتی بسیار کاهش یافته است، گفت: سیاست دولت کاهش صفر درصد خام فروشی معادن است ولی در برخی موارد تکنولوژی لازم را نداریم که در برنامه است با بخش خصوصی راجع به وارد کردن این فناوری ها سیاست های راهبردی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری بستر و شرایط را برای توجه به واحدهای تولیدی در کشور فراهم کرده اند و توجه به این مقوله وظیفه ای همگانی است و مانند دوران دفاع مقدس که همه مردم پای کار آمدند و موجب شکست دشمن شدند، باید در قضیه رونق تولید نیز پای کار بیاییم تا حربه های دشمنان را شکست دهیم.

رحمانی در ادامه یکی از مهم ترین مولفه های رونق تولید را رواج خرید کالای ایرانی در جامعه دانست و گفت: خرید کالای ایرانی و توسعه بخش صادرات باعث اشتغال زایی، کاهش بیکاری، تورم و بالا رفتن ارزش پول ملی می شود که باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین یکی از سیاست های اولویت دار این وزارتخانه را جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی به منظور حمایت از بنگاه های تولیدی کشور عنوان کرد و گفت: حتما به کیفیت و استانداردهای کالاهای داخلی نیز توجه می شود.

رحمانی در ادامه از همه جناح ها و گروه ها و بخش های کشور خواست در سال جاری برای خدمت رسانی به کشور فقط به رونق بخش تولید و ملزومات آن مانند صادرات، اشتغال و کاهش بیکاری و تورم فکر کنند.

**مرز برای توسعه کرمانشاه کافی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت مرزی کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش عرب نشین عراق اشاره کرد و گفت: اگر مدیریت استان خواهان توسعه و رونق کرمانشاه باشند مرز و بازارچه برای توسعه آن کافی است.

رحمانی در ادامه با اشاره به درآمد سه میلیارد دلاری مرزهای کرمانشاه در سال گذشته بیان داشت: صادرات فقط مختص تولیدات داخل استان نیست اگر فکور باشید می توانید کالاهای مزیت دار دیگر استان ها را خریداری و با بسته بندی شیک به عراق صادر کنید و درآمد و اشتغال برای استان ایجاد کرد.

وی در ادامه از اتاق بازرگانی استان خواست برنامه دقیق و راهبردی برای رونق صادرات از مرزهای کرمانشاه را تدوین کند و برای این امر انجمن ها و تشکل های مختلف صنفی را ایجاد کند.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی بزرگ کرمانشاه وابسته به شستا( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل بدهی و چک برگشتی مشکل دارند، گفت: در سطح ملی با جدیت پیگیر حل مشکلات این واحدهای تولیدی می شویم.

رحمانی با بیان اینکه خسارت سیل به استان کرمانشاه به هیات دولت گزارش خواهد داد، قول داد بحث احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در شهرستان قصرشیرین را با جدیت پیگیری کند.

وزیر صمت، جمعه شب وارد استان کرمانشاه شد و صبح شنبه از چند واحد تولیدی در شهر کرمانشاه بازدید کرد و سپس عازم شهرستان مرزی قصرشیرین شد.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.

https://naghdineh.ir/page/42549/
لینک مطلب :
چاپ print version