تشکیل پرونده بیمه برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان گلستان

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد؛

تشکیل پرونده بیمه برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان گلستان

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به خسارت های زیاد ناشی از سیل استان مازندران و گلستان از تشکیل پرونده بیمه برای ۱۰هزار واحد مسکونی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، غلامرضا سلیمانی امیری از تلاش و اهتمام بیمه مرکزی برای جبران هرچه سریع تر خسارات سیل زدگان خبر داد و اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل، گروه های بیمه در مناطق سیل زده مستقر شده و هم اکنون بخشی از خسارات پرداخت و مابقی نیز در حال پرداخت است.

وی با اشاره به سیل استان گلستان و شرق مازندران که خسارت های زیادی در بخش های مختلف از جمله مسکن، خودرو و لوازم خانگی وارد کرد، افزود: خوشبختانه بسیاری از شهرهای استان گلستان بیمه سیل و زلزله بودند و در حال حاضر با ارزیابی که از میزان خسارت ها داشته ایم نزدیک ۱۰هزار واحد مسکونی که بیمه بوده اند تشکیل پرونده شده است و به آن تعهد داریم.

رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: بخشی از این تعهدات پرداخت شده است و بخشی دیگر نیز در حال پرداخت است. همچنین در شرق استان مازندران نیز حدود یک هزار پرونده برای سیل زدگان تشکیل شده است که بخشی از آن پرداخت شده و مابقی نیز با توجه به میزان خسارت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت بیمه برای جبران حوادث، تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی را یکی از مهمترین ضرورت ها عنوان کرد و گفت: این صندوق در اکثر کشورهای جهان تشکیل شده است که بخشی از آن از طریق دولت و بخشی دیگر از سوی مردم پرداخت می شود که در آینده اگر شاهد حوادثی این چنینی بودیم بتوانیم خسارت ها را پرداخت کنیم.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، لایحه تشکیل این صندوق در دولت در حال بررسی است و بعد از نهایی شدن به مجلس تقدیم می شود و تصویب آن نگرانی مردم در چنین شرایطی را به حداقل می رساند.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نهایی نشدن پرونده ها برآوردی از میزان خسارت ها وجود ندارد اظهار کرد: در رابطه با پرونده های خودرو کار مشکل نیست، اما در خصوص منازل مسکونی پیچیده است.

رییس کل بیمه مرکزی، در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص خسارات وارده سیل شیراز بر خودروها نیز گفت: آن دسته از خودروهایی که بیمه شخص ثالث دارند به آنها خسارت پرداخت می شود و برخی از خودروهایی نیز که بیمه بدنه نیستند هم با وجود اینکه بیمه به آنها تعهدی ندارد، اما تمهیداتی داریم تا بتوانیم بخشی از این خسارت ها پرداخت شود.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر تلاش دولت و بیمه مرکزی برای تسریع در رسیدگی به پرونده خسارت دیدگان ناشی از سیل تصریح کرد: از زمان وقوع سیل در استان گلستان و مازندران، بلافاصله گروه های شرکت بیمه در مناطق زلزله زده مستقر شدند و پرونده های خسارت را تهیه و ارزیابی کردند و دستور دادیم تا بلافاصله این مبالغ پرداخت شود تا بخشی از آلام و مشکلات مردم حل شود.

https://naghdineh.ir/page/42276/
لینک مطلب :
چاپ print version