شمار ثروتمندان کدام کشورها بیشتر رو به افزایش است؟

شمار ثروتمندان کدام کشورها بیشتر رو به افزایش است؟

نقدینه- آسیا تا ۴سال آینده پرچمدار ظهور میلیاردرهای جدید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مؤسسه "نایت فرانک" در مطالعات جدید خود اعلام کرده است که شمار افرادی در آسیا که ثروتی معادل ۱میلیارد دلار و بیشتر دارند، با ۲۷درصد افزایش در بازه زمانی ۲۰۱۸تا ۲۰۲۳به ۱۰۰۳نفر خواهد رسید. این نرخ برای آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا) معادل ۱۷درصد و برای اروپا ۱۸درصد خواهد بود.

بر همین اساس، هند با نرخ رشد ۳۹درصدی شمار میلیاردرهای خود در بازه زمانی ۲۰۱۸تا ۲۰۲۳، در جهان پیشتاز خواهد بود و پس از این کشور، فیلیپین با۳۸درصد، چین با ۳۵درصد، اندونزی با ۳۲درصد، ویتنام با ۳۱درصد، مالزی با ۳۱درصد، کره جنوبی با ۳۰درصد، رومانی با ۲۹درصد، تایلند با ۲۹درصد و لهستان با۲۹درصد در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در منطقه آسیا، سهام با ۲۵درصد، بزرگ‌ترین منبع ثروت میلیاردرهای آسیایی خواهد بود و اوراق قرضه با ۲۴درصد، مسکن با ۲۳درصد، وجه نقد با ۱۸درصد و صندوق‌های سرمایه با ۴درصد دیگر منابع مهم ثروت خواهند بود. ۶درصد منبع ثروت نیز متفرقه خواهد بود.

چشم‌انداز اقتصادی آسیا به دلیل بازارهای مصرفی رو به رشد و افزایش بهای کالا که منجر به افزایش صادرات خواهد شد، خوشبینانه است. هنگامی که به تعداد افراد "فوق ثروتمند" به ازای هر ۱۰۰هزار نفر نگاه کنیم، هنگ کنگ با ۷۰و سنگاپور با ۲۵نفر، در رده‌های دوم و چهارم جهان قرار دارند. موناکو با ۱۲۹فرد "فوق ثروتمند" به ازای هر ۱۰۰هزار نفر در رده نخست و سوئیس با ۴۴نفر، در رده سوم قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، آن طور که مؤسسه نایت فرانک دریافته است، ثروتمندان فیلیپینی بیشترین تمایل برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را دارند و این تمایل در بین ثروتمندان استرالیایی کمترین میزان ثبت شده در بین پاسخ دهندگان بوده است

https://naghdineh.ir/page/42080/
لینک مطلب :
چاپ print version