اساسنامه جدید، اهداف استراتژیک بیمه دانا را محقق می‌کند

رئیس هیات مدیره از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده می‌گوید

اساسنامه جدید، اهداف استراتژیک بیمه دانا را محقق می‌کند

نقدینه- مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهامی بیمه دانا روز 22 اسفند ماه سال جاری در محل ساختمان سعدی این شرکت برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در این مجمع که با هدف تصویب اساسنامه جدید شرکت با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 22 اسفند ماه برگزار خواهد شد ، اساسنامه جدید شرکت برای اصلاح و تصویب نهائی مورد بررسی قرار می‌گیرد .

رضا جعفری ، رئیس هیات مدیره بیمه دانا، تشکیل کمیته‌های حسابرسی، کنترل داخلی، مدیریت ریسک و جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات را از مهمترین ویژگی‌های اساسنامه جدید عنوان کرد و اظهار داشت: حضور اعضای هیات مدیره به عنوان روسای این کمیته‌ها موجب می‌شود تصمیم‌گیری درخصوص مسائل اصلی شرکت تسهیل شده و واحد‌های اجرایی با اهتمام بیشتر و با پشتوانه خرد جمعی بالاترین رکن حاکمیت شرکتی می‌تواند امور اجرایی شرکت را به پیش ببرد.

وی با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار بیمه و متغیرهای تأثیر‌گذار بر نهادهای مالی افزود : صنعت بیمه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی می‌تواند محرک سایر کسب و کارهای فعال در کشور شود، لذا بررسی وضعیت میزان انحصار و رقابت موجود در صنعت بیمه، بررسی وضعیت بهره‌وری و سود‌آوری، رقابت‌پذیری و ارائه نظرسنجی‌های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب در صنعت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت بیمه دانا برای پیشبرد اهداف استراتژیک نیاز به ابزارهایی دارند که اساسنامه جدید می تواند بخشی از آن را تأمین کند .

رئیس هیأت مدیره بیمه دانا، تشکیل هیات عامل مرکب از مدیرعامل، قائم مقام و معاونان مدیرعامل را از دیگر ویژگی‌های اساسنامه جدید برشمرد و اظهار داشت: اعضای هیات عامل توسط هیات مدیره انتخاب و صلاحیت حرفه‌ای آنها نیز طبق شرایط و ضوابط نهاد ناظر بر صنعت بیمه تأیید می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس برای تسهیل در امور شرکت و تسریع در روند خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران و افزایش توانمندی‌های بیمه‌ای، تمام یا بخشی از تکالیف هیات مدیره به مدیرعامل و هیات عامل قابل تفویض خواهد بود .

جعفری ، تولید حق بیمه 2900 میلیارد تومانی در دوره مالی جالی تا کنون و رشد 50 درصدی فروش نسبت به سال گذشته در نیمه دوم سال جاری را از جمله عملکرد مثبت بیمه دانا عنوان و آن را نتیجه ظهور ایده‌های نو‌آورانه مدیریت جدید، کار تیمی و روحیه کار جمعی دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد استمرار این روند و تقویت بیشتر شاخص‌های عملکردی در این شرکت باشیم .

رئیس هیات مدیره بیمه دانا در بخش دیگری از اظهارات خود، از اهتمام ویژه و تلاش فراوان مدیرعامل و سایر مدیران و کارکنان شرکت در تأمین انتظارات سهامداران تقدیر و ابراز امیدواری کرد این روند تا رسیدن به اهداف و برنامه‌های استراتژیک شرکت استمرار یابد .

وی، پرهیز مدیران فنی شرکت از ورود به بازار رقابتی ناسالم و جلوگیری از ظهور پدیده دامپینگ و اجتناب از هرگونه ارائه نرخ غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسی را ستود و به بیمه‌گذاران و صاحبان سرمایه نیز توصیه کرد که سرمایه‌های خود را تحت پوشش شرکت‌هایی که نرخ‌های غیر فنی و غیرکارشناسی و یا خارج از ضوابط نهاد ناظر بیمه ارائه می‌دهند، قرار ندهند، زیرا این دسته از شرکت‌ها هنگام بروز خسارت، توانایی پرداخت خسارت را نخواهند داشت و ممکن است مشکلاتی برای صاحبان سرمایه ایجاد نمایند .

جعفری، تبعیت بیمه‌گذاران از نرخ‌های حرفه‌ای و کاشناسی شده مبتنی بر دانش مدیریت ریسک طبق مقررات نهاد ناظر بیمه را مورد تاکید قرارداد و در پایان اظهار داشت : بیمه دانا با ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به بیمه‌گذاران، سطح بالایی از رضایت‌مندی آنان را تأمین کرده و امیدوار است این روند برای روزهای پایان سال جاری و سال آتی نیز با اهتمام بیشتر همچنان با اقتدار ادامه یابد و این شرکت پیشتاز و پیشگام صنعت بیمه در خدمات‌رسانی سریع شود و در بالاترین سطح رضایتمندی قرار گیرد .

وی در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مدیران و همکاران در جهت تحقق اهداف استراتژیک شرکت درسال مالی جاری آرزو کرد سال 1398 سالی توأم با موفقیت‌های بیشتر برای همه آحاد جامعه و شرکت بیمه دانا باشد . 

https://naghdineh.ir/page/42008/
لینک مطلب :
چاپ print version