آیفکس تا سطح 1932 واحدی افزایش یافت

آیفکس تا سطح 1932 واحدی افزایش یافت

نقدینه- آخرین روز این هفته معاملاتی در فرابورس ایران با دادوستد ۸۸۸میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۳هزار و ۴۶۳میلیارد ریال و رشد شاخص کل متاثر از معاملات مثبت در نمادهای گروه پتروشیمی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، شاخص کل فرابورس ایران امروز چهارشنبه ۱۰بهمن‌ماه ۹۷ضمن تجربه افزایش ۱۷واحدی در پایان معاملات در ارتفاع ۱۹۳۲واحدی ایستاد که حمایت نمادهای «مارون»، «دماوند»، «هرمز» و «خراسان» بیش از سایر نمادها بر این رشد حدود یک درصدی این نماگر موثر بود.

رصد معاملات امروز بازار سهام فرابورس حاکی از جابه‌جایی ۷۴میلیون سهم به ارزش ۱۸۶میلیارد ریال در بازار اول و دست‌به‌دست شدن ۳۷۴میلیون سهم به ارزش ۹۴۶میلیارد ریال در بازار دوم است که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

به‌علاوه، بازار پایه در سه تابلو معاملاتی خود در روزی که گذشت شاهد معامله ۴۱۷میلیون سهم به ارزش ۹۶۴میلیارد ریال بود.

بازگشایی نمادهای جابه‌جا شده در بازار پایه

علاوه بر انتقال نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خراسان از بازار دوم فرابورس به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران که منجر به توقف نماد «خراسان» در پایان معاملات امروز شد، در روزی که گذشت نمادهای معاملاتی شرکت‌های مجتمع معادن مس تکنار، «تکنار»، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال، «وشمال»، پلاستیران، «پلاست»، توسعه و عمران شهرستان نائین، «خعمرا»، عمران و سازندگی استان قزوین، «ثقزوی»، کارخانه فارسیت درود، «سفارود»، و ایتالران، «کایتا»، پس از انتقال از تابلو ب به تابلو پایه ج بازار پایه از طریق انجام حراج ناپیوسته بازگشایی شدند.

 از طرف دیگر مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و اوراق مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به۲۰میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از دادوستدها به یک هزار و ۳۶۷میلیارد ریال رسید و نماد «اعتماد» در این میان بیشترین ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

در این بازار همچنین پذیره‌نویسی۱۰میلیون ورقه منفعت به ارزش ۱۰هزار میلیارد ریال با نرخ ۱۹درصد از روز شنبه ۱۳تا دوشنبه ۱۵بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

به گزارش سنا، در نهایت بررسی نمادهای فرابورسی بیانگر صدرنشینی نمادهای «اتکای» و «زشگزا» به‌ترتیب به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت و کسب عنوان پُربازدیدترین نمادها توسط سه نماد معاملاتی «زدشت»، «ذوب» و «سمگا» است

https://naghdineh.ir/page/41031/
لینک مطلب :
چاپ print version