سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه شدن دانشجویان را اعلام کرد

سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه شدن دانشجویان را اعلام کرد

 نقدینه- از سوی محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به تمامی واحدهای ستادی و ادارات کل استان های این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، به منظور تعمیم وگسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه و در اجرای بند 7 یک هزار و هشتصد و بیست و دومین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه 685 امور فنی بیمه شدگان این سازمان صادر و بر این اساس دانشجویان دانشگاهها با ارائه کارت دانشجوئی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که  از 1‌‌‏/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، از تاریخ 31‌‌‏/06‌‌‏/97 مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‏ اند و می توانند با بیمه پردازی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

بر اساس این بخشنامه، چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره مندی وی از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد (بیمه دانشجویی) با رعایت سایر شرایط مقرر امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‏ شود لذا در صورتی که دانشجوطبق ضوابط مربوطه مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست و عقد قرارداد با وی همزمان با دریافت مستمری در چارچوب قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ( بیمه دانشجویی) بلامانع است. بدیهی است در سایر موارد، اجرای دقیق ضوابط و مقررات قانون یادشده شامل شرط سنی، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و ... در خصوص این قبیل از افراد الزامی خواهد بود.

https://naghdineh.ir/page/40549/
لینک مطلب :
چاپ print version