رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابقا شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابقا شد

نقدینه- شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اتفاق آرا «شاپور محمدی» را برای یک دوره 30 ماه دیگر به عنوان سکاندار بازار سرمایه برگزید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در ساختمان این وزارتخانه با حضور همه اعضا تشکیل شد.

این شورا عالی‌ترین رکن بازار اوراق بهادار ایران است که تصویب سیاست‌های کلان این بازار را بر عهده دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (سخنگو و دبیر شورا)، وزیر بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت)، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس اتاق تعاون و دادستان کل کشور یا معاون وی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار عضوند.

همچنین یک نماینده از طرف کانون‌ها، سه خبره مالی (از بخش خصوصی، با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران

و یک خبره (از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر و تصویب هیات وزیران برای هر بورس کالایی) در این شورا حضور دارند.

آنگونه که مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، در جلسه امروز شورای عالی بورس درباره موضوعات مختلف بازار سرمایه گفت و گو شد.

به گزارش تارنمای سازمان بورس، یاسر فلاح مدیر افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دستاوردهای 2 سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، تداوم فعالیت رییس کنونی سازمان بورس و اوراق بهادار را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، محمدی پس از آنکه پنجم مرداد ۱۳۹۵ «محمد فطانت‌‌فرد» دومین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد، جای او را گرفت.

https://naghdineh.ir/page/40517/
لینک مطلب :
چاپ print version