بیمه البرز سال آینده ۱۰۰ درصد خصوصی می‌شود

وزیر اقتصاد خبر داد

بیمه البرز سال آینده ۱۰۰ درصد خصوصی می‌شود

نقدینه- وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با تصویب دولت در بودجه سال آینده همه سهام دولتی بیمه البرز واگذار و این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، فرهاد دژپسند با حضور در همایش بیمه و توسعه ضمن تاکید بر لزوم خصوصی‌سازی در صنعت بیمه اظهار کرد: با تصویب دولت در بودجه سال آینده همه سهم دولت در بیمه البرز واگذار و این شرکت خصوصی می‌شود.
وی بر ضرورت انتشار بهادارسازی اوراق بیمه ادامه داد: در شرایط تحریم، این گونه روش‌های بیمه‌ای برای مردم و صنعت بیمه بسیار راهگشا خواهد بود.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه فقط با اجباری شدن برخی رشته‌ها توسعه پیدا نمی‌کند بر ضرورت حضور فناوری‌های اطلاعاتی در صنعت بیمه تاکید کرد.
دژپسند با تاکید بر اینکه دغدغه تحریم ها به ویژه برای رکن اصلی اقتصاد یعنی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید برطرف شود، اظهار کرد: صنعت بیمه باید بررسی کند که چگونه می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند. بخش تولید کشور علاوه بر مسائل ارزی با مخاطراتی مانند «عدم‌النفع» هم مواجه است.
او با بیان اینکه شاید این کار برای صنعت بیمه خوشایند نباشد، اضافه کرد: در همه جای دنیا این مساله پذیرفته شده و صنعت بیمه هم برای آن راهکار دارد. در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند کمبود مواد اولیه مواجه شوند، صنعت بیمه باید این موارد را مورد توجه قرار داده و ریسک کاهش تولید را پوشش دهد.
دژپسند با بیان اینکه صنعت بیمه می تواند موارد غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش‌بینی را پوشش دهد، اضافه کرد: اینکه فقط دو سال رشد سرمایه‌گذاری در کشور مثبت باشد، علامت خوبی نیست و باید برای آن فکری اساسی کرد.
گفتنی است، بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با رویکرد "صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات" با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، وزیر اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی و نمایندگان شرکت‌های بیمه در برج میلاد برگزار شد.

https://naghdineh.ir/page/39673/
لینک مطلب :
چاپ print version