رشد ۲۱ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۹۶

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛

رشد ۲۱ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۹۶

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که حق بیمه تولیدی کشور در سال گذشته به ۳۴هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۱درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز (سه شنبه) و در بیست و پنجمین همایش سالیانه بیمه و توسعه که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: رابطه صنعت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی رابطه ای دو سویه است و رشد هریک در گرو رشد دیگری است و خوشبختانه بررسی عملکرد صنعت بیمه نشان دهنده رشد اقتصادی در ایران است.
وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی به صنعت بیمه در سال گذشته بیاندازیم، حق بیمه تولیدی در سال ۱۳۹۶به آن دست یافتیم حدود ۳۴هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل از آن ۲۱درصد رشد داشته است.
رییس شورایعالی بیمه رشد خسارت در سال گذشته نسبت به سال ۹۵را ۱۶درصد اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه نامه های صادره در سال ۹۶نسبت به سال قبل از آن ۱۲درصد داشته است ولی سهم بخش غیربخش خصوصی به ۶۸درصد رسیده است.
سلیمانی گفت: حق بیمه سرانه در سال گذشته حدود ۴۲۰هزار تومان برای هر بیمه گذار بوده است و شاخص ضریب نفوذ در سال گذشته حدود ۲.۳درصد بوده است که البته درصد خوبی برای کشور نیست زیرا این درصد در کشورهای پیشرفته بین ۷تا ۱۰درصد است.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: ۲۷میلیون واحد مسکونی که در کل کشور قرار دارد اگر فقط بخواهیم برابر زلزله بیمه کنیم، رقم مهمی می شود.
رئیس شورایعالی بیمه گفت: براساس آماری که رئیس جمهور اعلام کرد یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴هزار میلیارد تومان دیگر هم در قالب وام به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت شده است. اگر همین رقم در صندوقی واریز شود می توانیم تمام واحدهای مسکونی را بیمه کنیم.
وی با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا اظهار داشت: برای پوشش بحث اتکایی بیمه، بدنبال بهادارسازی اوراق ریسک در بازار ریسک هستیم تا بتوانیم ریسک های بزرگ از جمله درباره پتروشیمی ها را قبول کنیم.
سلیمانی از تائید ورود اوراق بهادار بیمه ای در بازار سرمایه توسط کمیته فقهی خبر داد و افزود: برخی مجوزهای دیگر هم در این زمینه لازم است که پس از کسب آن مجوزها اوراق ریسک در بازار سرمایه وارد خواهند شد.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که از سوی دیگر تعداد اعضای شرکت های حاضر در کنسرسیوم پذیرش ریسک های بزرگ از ۸شرکت به ۲۲شرکت افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی با ستاد تحریم در دولت، اگر شرکت های بیمه داخلی نتوانند پوشش های لازم را به ریسک های بزرگ بدهند، با استفاد از منابع صندوقی که در دولت وجود دارد، این ریسک ها پوشش داده خواهند شد.
سلیمانی بیمه زندگی را نمادی از رشد یافتگی ملت ایران و رشد اقتصادی کشور توصیف کرد و افزود: اگر این رشته توسعه یابد، شاید کمتر نیاز به سرمایه گذاری در مسکن، سپرده بانکی یا استفاده از وجوه صندوق بازنشستگی باشد.
رییس کل بیمه مرکزی به مشکل ایجاد شده برای بیمه های زندگی در زمان تورم بالا اشاره کرد و گفت: برای مقابله با این مساله مشوق هایی از جمله در زمینه بیمه تکمیلی درمان برای بیمه های زندگی باید در نظر بگیریم.
وی اعلام کرد که تنها ۱۰میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه تکمیلی درمان دارند که باید با طرح های مشخص این بیمه نامه برای روستاییان، مرزنشینان و افراد تحت حمایت کمیته امداد صادر شود.
سلیمانی از واگذاری برخی تصدی گری ها با حفظ نظارت به سندیکاها و انجمن های تخصصی خبر داد و گفت: بیمه مرکزی باید به همان وظیفه اصلی خود که نظارت و رگولاتوری است، بپردازد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست ما درباره شخص ثالث این است که به جای خودرو محوری، راننده محوری را مبنا قرار دهیم البته کیفیت خودرو مهم است اما مساله راننده مهم تر است و می تواند مانع از بسیاری از حوادث جاده ای شود.
رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که در هفت ماهه نخست سال ۷هزار نفر در تصادفات کشته شده اند که ۰.۴درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد
https://naghdineh.ir/page/39668/
لینک مطلب :
چاپ print version