واگذاری سهام دولت در یک بانک و دو شرکت دولتی بزرگ از امروز

وزیراقتصاد در جلسه معارفه خود خبر داد:

واگذاری سهام دولت در یک بانک و دو شرکت دولتی بزرگ از امروز

نقدینه-  وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز فرآیند واگذاری سهام دولت در یک بانک و دو شرکت بزرگ دولتی از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  فرهاد دژپسند در مراسم معارفه خود که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان ارشد بخش های دولتی و خصوصی کشور و مدیران این وزارتخانه برگزار شد،  گفت: امشب( شنبه) به طور رسمی، این خبر از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام و از روز یکشنبه پذیره نویسی بانک مورد نظر و دو شرکت دولتی مذکور آغاز می شود.

وی همزمانی جلسه رای اعتماد مجلس و معارفه خود با دو رویداد "انجام عملیات محرم در دوران دفاع مقدس" و "مناسبت 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی" را بیانگر دشواری راه و ضرورت ایثار و از خودگذشتی توسط مجموعه کارکنان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انجام این مسوولیت خطیر دانست.

وزیر اقتصاد با اشاره به ناکامی آمریکا در به زانو در آوردن اقتصاد ایران در سال های اوج جنگ تحمیلی، این موضوع را حاوی این پیام مهم خواند که وجود یک اراده و عزم آهنین در مسئولان برای بی اثر نمودن نقشه های دشمن، ضروری است؛ اراده ای که به گفته وی، وجود آن نزد مجموعه کارکنان، مدیران و معاونان وزارت متبوع، مشهود است.

 دژپسند با بیان این نکته که، انتظارات عنوان شده از سوی معاون اول رییس جمهوری از وزارت اقتصاد، به مدد سرمایه انسانی توانمند در این وزارتخانه، قطع به یقین قابل تحقق است، افزود: البته بدیهی است که تنها نمی توان به سرمایه های موجود در وزارت اقتصاد بسنده کرد، بلکه باید از ظرفیت و سرمایه گسترده انسانی کشور نیز بهره جست.

 دژپسند در همین راستا، یکی از برنامه های اصلی خود را تشکیل هسته های اندیشه ورزی عنوان و اعلام کرد: این هسته ها با حضور نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و دانشگاهیان به منظور بهره گیری حداکثری از تمام سرمایه ها و تجربیات موجود، شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز ما به لحاظ سرمایه انسانی اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، حداکثر 50 نفر اقتصادادن تحصیلکرده در کشور داشتیم، در حالی که امروز صاحب جمع زیادی از اقتصاددان ها هستیم که توانسته اند طی یک دوره طولانی، تجربه اندوزی در عرصه سیاست گذاری و اجرا را پشت سر بگذارند و امروز مشتاقانه آماده همکاری هستند.

 وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سه سال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم حداقل باید بتوان، 20 درصد از اموال و دارایی های هفت هزار، هزار میلیارد تومانی دولت را به عنوان اهرمی برای مولد سازی دارایی ها استفاده کرد، تصریح کرد: روی همین اصل است که معتقدم نباید معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور را در حد خزانه دار و معاون هزینه صرف، تقلیل دهیم.

 دژپسند همچنین، در راستای تاکیدات رییس جمهوری، یکی دیگر از برنامه های اولویت دار خود را اصلاح نظام بانکی به ویژه واگذاری اموال مازاد و بنگاه های اقتصادی بانک ها خواند.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسات اخیر با دولتمردان مبنی بر اینکه در کنار وجود قوانین خوب، باید نظارت خوب هم در اجرای آنها وجود داشته باشد، اظهار داشت: من شخصا این روحیه را دارم که آنچه بیان می کنم و برنامه ریزی و تدوین می شود را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و این سرلوحه فعالیت های من در وزارت اقتصاد خواهد بود.

 وی گفت: لازمه تحقق این امر، وجود یک بخش خصوصی قوی است که در بند های نخست سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است.

 به گزارش شادا،  وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه خوشبختانه فضای کسب و کار از ابتدای دولت یازدهم، بهبود مناسبی پیدا کرده است، تصریح کرد: البته کماکان فاصله زیادی با تکالیف مصرح در قانون برنامه ششم توسعه در این ارتباط داریم که امیدواریم با همکاری بیشتر سایر دستگاه های اجرایی، هر چه سریع تر این فاصله کاهش یابد.

https://naghdineh.ir/page/39054/
لینک مطلب :
چاپ print version