ثبت نام ۷۸هزار زائر برای دریافت دینار

ثبت نام ۷۸هزار زائر برای دریافت دینار

نقدینه- عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: تا ساعت ۱۱امروز بیش از ۷۷هزار و ۸۰۰نفر برای دریافت دینار عراق ثبت نام از طریق اعلام شده اقدام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مسعود خاتونی درباره آخرین شرایط ثبت نام برای دریافت دینار عراق برای زائرین اربعین حسینی با اعلام این آمار افزود: از تعداد ۷۷هزار و ۸۰۰نفر ثبت نام کننده برای خرید دینار، ۹۰درصد ارز ۱۰۰هزار دیناری و ۱۰درصد ۵۰هزار دیناری خریداری کرده اند.
وی خاطرنشان کرد که مسیر اعلام شده برای دریافت ارز اربعین از ساعت ۵صبح روز گذشته نهایی شد و زائرین در زمان ثبت نام برای خرید دینار عراق، محل دریافت ارز خود را نیز تعیین می کنند.
معاون فناوری بانک ملی ادامه داد: در سامانه ای که برای خرید ارز اعلام شده، زائرین تعیین می کنند که از کدام مرز و چه زمانی وارد کشور عراق می شوند و ما براساس پراکندگی اعلام شده از سوی ستاد اربعین اقدام به تعیین ایستگاه های کاری کرده ایم.
عضو هیات مدیره بانک ملی اعلام کرد که این بانک حدود ۲۵۰باجه خدماتی در ۵۱نقطه عراق آماده کرده که این نقاط بیشتر در شهرهای مهران، شلمچه در ایران و کاظمین و بغداد در عراق هستند.
خاتونی با بیان اینکه این نقاط براساس اطلاعات راهپیمایی عظیم اربعین در سال گذشته تعیین شده اند، اظهار داشت: مابقی نقاطی که برای خدمات رسانی به زائرین تعیین کرده ایم در شهرهای کربلا و مرز چذابه هستند؛ علت این امر نیز آن است که کمترین خروجی از کشور برای اربعین از مرز چذابه صورت می گیرد و همچنین بیشتر افراد قبل از ورود به کربلا، می خواهند دینار خود را دریافت کنند.
معاون فناوری بانک ملی اعلام کرد که تا ساعت ۱۱امروز بیش از ۵۰۰نفر با مراجعه به باجه های این بانک در شهر کاظمین و ۵هزار و ۷۰۰نفر بعد از خروج از مرزهای کشور، دینار عراق خود را دریافت کرده اند. وی پیش بینی کرد که با توجه به نزدیک شدن به آغاز راهپیمایی عظیم اربعین، ۲روز آینده روزهای شلوغ کاری برای خرید دینار و پرداخت آن باشد.
هیچ نگرانی برای تامین اسکناس دینار وجود ندارد
عضو هیات مدیره بانک ملی با قدردانی از تمهیدات اندیشیده شده از سوی بانک مرکزی تاکید کرد که زائرین به هیچ عنوان نباید نگران تامین اسکناس دینار خریداری شده باشند. وی ادامه داد: بانک ملی به عنوان بانک عامل در زمینه خدمات رسانی به زائرین بسیار علاقه مند بود تا بلافاصله پس از خروج آنها از مرز، دینار خریداری شده را به آنها تحویل دهد اما ما در این زمینه باید تابع قوانین و مقررات عراق باشیم.
خاتونی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم در هر مکانی که می خواهیم به زائرین خدمات رسانی داشته باشیم ولی باید توجه داشت که یک کیلومتر بعد از نقطه مرزی، فراهم کردن زیرساخت های لازم و امکانات لازم بسیار دشوار است.به گزارش ایبنا، وی همچنین با اشاره به بارندگی و توفان شن شب گذشته در مرز مهران گفت: باید از زائرین عزیز عذرخواهی داشته باشیم که به دلیل حوادثی مانند بارندگی و توفان شن، در خدمات رسانی ما به آنها اختلالاتی به وجود آمد.

https://naghdineh.ir/page/38775/
لینک مطلب :
چاپ print version