قطعنامه ۵۹۸؛ آیینه عبرت دارندگان دلار

قطعنامه ۵۹۸؛ آیینه عبرت دارندگان دلار

نقدینه- یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اثرگذاری مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی به کاهش قیمت دلار بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مهدی پازوکی با اشاره به اثر مسائل سیاسی و شاخص‌های اقتصادی اظهار کرد: زمانی که قطعنامه ۵۹۸تصویب شد، نرخ دلار به صورت ناگهانی از ۱۴۸تومان به زیر ۵۰تومان رسید و حتی باعث شد عده‌ای در آن دوره سکته کنند.
وی با اشاره به حواشی تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید با اتحادیه اروپا و مخصوصا کشورهای آلمان و فرانسه ارتباط ایجاد کنیم و بتوانیم از طریق یک حساب مشترک و با یورو با آنها مبادله کنیم.
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که ما در ایجاد لابی با کشورهای دیگر ضعیف عمل کرده‌ایم، ادامه داد: ما می‌توانیم علاوه بر اتحادیه اروپا حتی در خود آمریکا هم لابی‌های سیاسی‌مان را فعال کنیم و در آن کشورها هم اثرگذار باشیم، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، توجه به منافع ملی و در اولویت قرار دادن آن است.
وی با اشاره به فراگیری FATF در سطح دنیا اظهار کرد: ۱۹۴کشور دنیا عضو FATF هستند و سیاست‌گذاری آنها را قبول کرده‌اند. اگر ما نتوانیم آن را بپذیریم نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. کشورهای تندرو در منطقه و دنیا بدشان نمی‌آید که ایران در جامعه جهانی منزوی باشد.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه با ۱۴۳رای موافق ۱۲۰رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۷۰نماینده باتصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موافقت کردند.
https://naghdineh.ir/page/38422/
لینک مطلب :
چاپ print version