وصول ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

وصول ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات

نقدینه- رییس کل سازمان مالیاتی از برنامه کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵به ۲۰درصد خبر داد و گفت: در ۵ماهه ابتدای سال بالغ بر ۳۶هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مالیات وصول شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سیدکامل تقوی نژاد در نشست خبری امروز سازمان امو مالیاتی کشور گفت: مهم ترین جهت گیری سازمان امور مالیاتی در سال جاری کسب اعتماد بیشتر و برقراری عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی به منظور تعامل بیشتر با مودیان و شناسایی مودیان جدید مالیاتی بوده است.
وی افزود: تولید باید وجود داشته باشد و رونق بگیرد و اشتغال نیز توسعه پیدا کند؛ به همین منظور سازمان امور مالیاتی تسهیلاتی را در این زمینه ایجاد کرده و یکی از برنامه‌های ما در همین زمینه کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵به ۲۰درصد است که نیازمند همکاری دولت و اتاق بارگانی و طی شدن فرآیندهای قانونی در مجلس است.
تقوی نژاد ادامه داد: مبلغ ۸۹هزار میلیارد تومان به شهرداری و دهداری تخصیص پیدا کرده و ۲۱هزار میلیارد تومان نیز به طرح سلامت اختصاص پیدا کرده است.
شناسایی۲۲هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی
معاون وزیر اقتصاد گفت: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، ۲۲هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی شناسایی شده و روند پیگیری وصول آنها ادامه دارد. تقوی نژاد تاکید کرد: یکی از مهم ترین بحث‌ها ارائه اطلاعات هویتی افراد به خصوص افراد ناتوان به افراد سودجو است که باعث شده تا بدهی‌های مالیاتی بزرگی برای افراد ارائه دهنده اطلاعات ایجاد شود.
رشد ۵درصدی مالیات در ۵ماه ابتدایی سال ۹۷
وی تصریح کرد: در ۵ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷بالغ بر ۳۶هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مالیات اخذ شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵درصدی دارد و از ابتدای اجرای مالیات بر ارزش افزوده خدمات خوبی به شهرداری‌ها و بهداشت و درمان تعلق گرفته و بر اساس قانون ۰.۲۷درصد به وزارت ورزش و جوانان تعلق خواهد گرفت.
تقوی نژاد خاطر نشان کرد: ۴میلیون و ۸۶۳هزار فقره اظهارنامه الکترونیکی ثبت شد؛ ثبت ۱۰۰درصدی اظهارنامه‌های الکترونیکی یک رکورد در دنیا به شمار می‌رود.
https://naghdineh.ir/page/37713/
لینک مطلب :
چاپ print version